رئیس جمهور دستور ویژه صادر کرد

حبیب‌الله دهمرده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا از جلسه رئیس جمهور با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در حاشیه جلسه امروز رای اعتماد در مجلس خبر داد و گفت: مسائل مختلفی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که مهمترین آنها بررسی حوادث اخیر در زاهدان بود.

وی درباره نظرات رییس جمهور در این نشست گفت: رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر باور و اعتقاد قوم بلوچ و مردم استان به انقلاب و نظام از حضور آنان در صحنه‌های حمایت از نظام اسلامی به ویژه تشییع شهدای امنیت استان قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: آیت الله رییسی تاکید کرد که حساب مردم استان از گروه‌های تروریستی و آشوبگران جداست و قطعا فتنه‌گرانی که به کلانتری حمله کردند و اموال دولت و مردم را آتش زده و تخریب کردند، باید پاسخگوی ظلم خویش باشند.رئیس جمهور ادامه دادند، ظلم اصلی آنها به مردم منطقه و مردم کوچه و خیابان بود و این گروه از مردم مظلوم واقع شدند.

دهمرده خاطر نشان کرد: رئیس جمهور از همه نمایندگان و امامان جمعه استان به ویژه امام جمعه مسجد زاهدان خواستند در این برهه حساس به حفظ وحدت، انسجام، آرامش و امنیت منطقه کمک کنند و قطعا دستگاه‌های ذیربط همه ابعاد این حادثه را بررسی خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه در این جلسه نمایندگان اهل سنت نیز حضور داشتند، ادامه داد: در این دیدار نمایندگان حاضر با تاکید بر لزوم وحدت و انسجام و اعلام وفاداری مردم استان به اهداف و آرمان‌های انقلاب بر لزوم تلاش جمعی برای حفظ امنیت جامعه و مردم و برخورد با فتنه‌گران و اخلالگران در امنیت منطقه و ریشه‌یابی حوادث اخیر تاکید کردند.

نماینده مردم زابل در مجلس همچنین گفت: در این نشست مقرر شد کمیته حقیقت‌یاب از سوی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان اعزام شوند تا ابعاد حادثه را بررسی کنند تا حق کسی ضایع نشود و افراد بیگناه از مقصرین اصلی حادثه تروریستی جدا شوند و رئیس جمهور در این خصوص دستور ویژه‌ای صادر کرد.

این عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان ادامه داد: درخواستی در مورد استخراج آب ژرف سیستان و همچنین انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان داشتم که رییس جمهور قول داد در اسرع وقت نمایندگان سیستان و بلوچستان جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور داشته باشند تا موضوع پیگیری شود.

به گزارش ایرنا مردم زاهدان ظهر روز هشتم مهرماه بعد از پایان نماز جمعه، شاهد حمله تروریست های مسلح و مزدوران جیش الظلم به چندین مقر انتظامی، نظامی و متعاقبا درگیری و تیراندازی کور آنان در معابر عمومی سطح شهر و تخریب اموال عمومی بودند.

طبق اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق تعداد شهدای این نیرو در حادثه تروریستی پنج تن بوده است. آمار مجروحان نیروهای سپاه و بسیج در این حادثه نیز ۳۲ نفر اعلام شده است.

تاکنون هشت نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.