دست های پشت پرده حادثه نورد استریم فاش شد

 تاس گزارش داد، دوگلاس مک‌گرگور، مشاور وزیر دفاع دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بر این باور است که دولتهای در پشت پرده خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم، آمریکا و انگلیس هستند.

مشاور اسبق پنتاگون درباره نشت گاز از خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ طی چند روز گذشته، گفت: باید به ‎ دنبال رد پای دولتها باشیم که قادر به انجام چنین کاری است و این یعنی، نیروی دریایی انگلیس و آمریکا، و فکر می‌کنم واضح باشد.

وی همچنین به قدردانی توییتری رادوسلاو سیکورسکی، وزیر خارجه اسبق لهستان و عضو پارلمان اروپا از آمریکا بابت خسارت زدن به نورد استریم یک و ۲، اشاره کرد.

مک‌گرگور این ادعا که مسکو پشت پرده این حادثه بوده را «بی‌معنی» خواند و گفت که «روس‌ها این کار را نکردند» و همچنین دخالت آلمان در آن نیز «به شدت غیرمحتمل» است.

خطوط لوله نورد استریم طی هفته گذشته از چهار نقطه دچار نشتی شد که تازه‌ترین آن را گارد ساحلی سوئد گزارش داد. در پی این اتفاق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با ابراز نگرانی شدید مسکو بابت این حادثه، احتمال خرابکاری در این ماجرا را رد نکرد.

زمین‌شناسان سوئدی بعدها اعلام کردند که دو انفجار در امتداد مسیر خطوط لوله نورد استریم رخ داده است. آژانس انرژی دانمارک نیز اعلام کرده که حجم زیادی از گاز وارد دریا شده و کشتی‌ها و هواپیماها از ورود به شعاع پنج مایل دریایی منطقه ممنوع شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.