بازی جدید آمریکا برای انزوای ایران در سطح جهانی

حسن هانی‌زاده با بیان اینکه چند روز پیش آلبانی اقدام به اخراج دیپلمات‌های ایران کرد و روابط خود را با تهران قطع کرد، افزود: اخیرا نیز دولت اوکراین با طرح ادعای کمک ایران به روسیه اقدام به کاهش سطح روابط خود با ایران کرده است.

وی با بیان اینکه روسیه یک قدرت بزرگ اتمی است و دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل است، گفت: اینکه کشوری مثل ایران بخواهد کمک نظامی به روسیه کند نشان دهنده قدرت ایران است و این یک ویژگی مثبت است ولی باید به این موضوع توجه داشت که آمریکا یک سری اقدامات و فعالیت‌ها را برای انزوای ایران در سطح منطقه و جهانی آغاز کرده و به هم پیمانان خود فشار می‌آورد که به بهانه‌های گوناگون روابط خود را با ایران قطع و یا کاهش دهند.

حسن هانی زاده با طرح این ادعا که اوکراین در طول شش ماه گذشته نتوانسته دستاوردی در عرصه میدانی به دست آورد و علی رغم دریافت کمک‌های زیادی از غرب و آمریکا همچنان در موضع دفاعی قرار دارد، ادامه داد: اقدام اخیر اوکراین در کاهش سطح روابط با ایران را باید در راستای بازی آمریکا دانست و احتمالا آمریکا به دیگر کشورها و هم پیمانان خود نیز فشار آورد که سطح روابط‌شان با ایران را کاهش دهند یا قطع کنند.

وی با بیان اینکه این سیاست جدید دولت بایدن است که ایران را منزوی کرده و شمار دوستان ایران را کاهش دهد، افزود: بنابراین ممکن است در آینده کشورهای دیگری نیز تحت فشار آمریکا این کار را انجام دهند و این در راستای یارگیری جدید آمریکا برای انزوای ایران انجام می‌شود.

هانی زاده همچنین گفت: علی رغم سیاست آمریکا در راستای یارگیری جهت انزوای ایران باید به این مسئله توجه داشت که ایران قابل انزوا نیست و این اتهام زنی‌ها نشان می‌دهد که ایران تاثیر زیادی در تحولات منطقه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.