زلنسکی: به شدت به کمک آمریکا نیاز داریم!

 مجله نیوزویک گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در جریان تله‌کنفرانسی با بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده گفت: وقتی آمریکا به اوکراین توپخانه می‌دهد، سایر کشورها هم از ما حمایت می‌کنند و به ما سلاح می‌دهند.

وی افزود: وقتی آمریکا، روسیه را حامی تروریست می‌داند،‌ دیگر کشورهای اروپا نیز از این ابتکارعمل حمایت می‌کنند. وقتی شما از من می‌پرسید آمریکا چه کمکی می‌تواند انجام دهد من می‌گویم رهبری کند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین ادامه داد: آنها تسلیحاتی دارند که ما نیاز داریم آن هم تسلیحات متناسب. از نظر سیاسی، آمریکا می‌تواند در این مورد فشار وارد کند.

زلنسکی همچنین از این فرصت گفت‌وگو با کلینتون استفاده کرد و خطاب به رهبران جهان که نسبت به درگیری‌ها در اوکراین بی‌طرفی اختیار کرده‌اند، خواست تا موضع خود را تغییر دهند.

وی افزود: شما نمی‌توانید بین خیر و شر و تاریکی و روشنی توازن ایجاد کنید. شما باید یک طرف را انتخاب کنید. هرگونه موضوع و موضعی آزاد است. آنها می‌توانند یک طرف را انتخاب کنند اما نمی‌توانند حد وسط باشند.

زلنسکی ادامه داد: آمریکا و انگلیس باید اقداماتی را در حفظ امنیت اوکراین انجام دهند و هدایت مسیری را برای اتحادیه اروپا داشته باشند تا از این روند تبعیت کند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت: به نظرم بسیار مهم است که آمریکا نخستین کشوری باشد که این تضمین‌های امنیتی را به طرف اوکراینی می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.