کمک های جدید آلمان به اوکراین

به گزارش سان فرانسیکو کرونیکل، وزیر دفاع آلمان می گوید کشورش چهار توپ هویتزر متحرک و مهمات خودکششی جدید در اختیار اوکراین قرار می دهد.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، روز دوشنبه گفت که ۱۰ هویتزری که قبلاً توسط آلمان و هشت عراده که از طرف هلند در اختیار اوکراین قرار داده شده است "خود را در نبرد ثابت کرده است. "

او گفت: «اوکراین بسیار از این سیستم ها تمجید کرده است و تمایل خود را برای هویتزرهای بیشتر ابراز کرده است. آلمان به منظور حمایت بیشتر از اوکراین در مبارزه شجاعانه خود در برابر حمله وحشیانه روسیه، این درخواست را خواهد پذیرفت.»

لامبرشت گفت که این هویتزرهای مدل Panzerhaubitze ۲۰۰۰ اخیراً تحت بازسازی قرار گرفتند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.