آمریکا برای کره شمالی خط و نشان کشید

یونهاپ گزارش داد، نشست گروه مشاوره و راهبرد بازدارندگی آمریکا  و کره جنوبی  پس از وقفه پنج ساله در سئول برگزار شد و طرفین در یک بیانه مشترک درباره آزمایش اتمی پیونگ یانگ هشدار دادند. این نشست در حالی برگزار شد که گفته می‌شود کره شمالی آماده هفتمین آزمایش اتمی خود است.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده و کره شمالی تصریح کردند که هرگونه آزمایش اتمی کره شمالی با پاسخ قاطع و کوبنده مواجه خواهد شد».

ایالات متحده دراین بیانیه بر تعهد مستحکم و تزلزل ناپذیر در استفاده از طیف کامل توانایی‌های نظامی اتمی، متعارف، دفاع موشکی و سایر قابلیت های پیشرفته برای ارائه بازدارندگی گسترده تاکید کرد.

«کیم سونگ‌هان» مشاور امنیت ملی کره جنوبی نیز  به تازگی گفت که با همتایان خود در آمریکا و ژاپن توافق کرده که اگر کره شمالی به آزمایش اتمی جدید دست بزند، این بار با واکنش نرم و ملایم روبه‌رو نخواهد شد.

کره شمالی اعلام کرده که با تصویب یک قانون جدید، ارتش خود  را ملزم به دست زدن به حمله اتمی پیشگیرانه در صورت تلاش یک کشور برای سرنگون کردن «کیم جونگ اون» رئیس  کره شمالی کرده است.

این قانون کره شمالی را به عنون یک کشور مسلح به تسلیحات اتمی اعلام و تاکید کرده، پیونگ یانگ هرگز از این تسلیحاتی که به گفته کیم جونگ اون برای مقابله با آمریکا ضروری هستند، دست نخواهد کشید.

پیش از این اما «کیم یو جونگ» خواهر رئیس کره شمالی، پیشنهاد سئول برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورش در ازای خلع سلاح اتمی را «گستاخانه» توصیف کرده و گفت پیونگ‌یانگ هرگز «طرح متهورانه» همسایه جنوبی را نمی‌پذیرد.

کره شمالی در سال جاری دستکم ۱۸ دور آزمایش تسلیحاتی و پرتاب موشک‌های بالستیک انجام داده است که نشان دهنده افزایش ذخایر زرادخانه‌های اتمی و موشکی این کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.