باید در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود

مبلغی با تاکید بر ضرورت پیگیری قضایی جامع و کامل درباره مرگ مهسا امینی و بررسی این موضوع در مجلس گفت: لازم است در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود و بازسازی صورت گیرد.

محمدرضا مبلغی ، عضو فراکسیون روحانیت مجلس نوشت:

با ابراز تأسف و تأثر فراوان از درگذشت خانم مهسا امینی و اتفاقی که برای آن مرحوم افتاده است، به خانواده محترم و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض میکنم و همدردی خود را اعلام می‌نمایم. در این خصوص باید وظایفی به صورت جامع پیگیری شود که عبارت است از :

۱- ضرورت پیگیری قضایی جامع و کامل نسبت به موضوع مرگ مهسا امینی. همچنین ضرورت بررسی و پیگیری این موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی جهت روشن شدن کامل ابعاد این اتفاق و اعلام نتیجه آن به مردم عزیز

‌٢- لازم است در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود و بازسازی صورت گیرد به گونه‌ای که خود شیوه‌ها، شیوه‌هایی «معروف» باشند، چه آنکه با «غیر معروف» نمی‌توان امر به معروف را که واجب مهمی است اقامه کرد. فاقد الشیء لا یعطیه

٣- افزون بر ضرورت بازسازی شیوه‌های اقامه معروف، تطبیق آن نیز باید به دست کسانی صورت گیرد که از اهلیت و آگاهی کافی برای رعایت همه چارچوب‌های امر معروف و نهی از منکر برخوردار باشند.

باید نسبت به بسیاری از افراد که امر به معروف می‌کنند «امر به معروف» کرد تا معروف را به درستی انجام دهند.»

این نماینده مجلس در این توییت از سه هشتگ « امر به معروف و نهی از منکر» ، «‬⁩ مجلس شورای اسلامی‬⁩» و «مهسا امینی‬⁩» استفاده کرد.

مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده، مهسا امینی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر جمعه درگذشت.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای "مهسا امینی" دستور پی گیری و بررسی صادر کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ماموریت داد تا همه ابعاد حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» را با قید فوریت و دقت بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

پیکر مهسا امینی امروز در سقز به خاک سپرده شد. در آیین تشییع پیکر و خاکسپاری وی، علاوه بر خانواده و بستگان مرحومه، جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز نیز حضور داشتند.

53ae8fd6-6097-462a-9c41-f6aac3cbbad8.jpg

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.