گفتگوی برجامی رابرت مالی با وزیر خارجه عمان

«رابرت مالی» نماینده دولت آمریکا در امور ایران امروز جمعه در پیامی توئیتری نوشت:‌ بابت جدیدترین تماسم با وزیر امور خارجه عمان «بدر بن حمد البوسعیدی» که امروز انجام شد، تشکر می کنم.

مانع اصلی توافق برجامی/ ایران تغییر موضع داد؟

نماینده آمریکا در مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی اضافه کرد: بر قدردانی ایالات متحده بابت همکاری نزدیک عمان در مسائل منطقه‌ ای به ویژه تلاش‌ هایمان برای بازگشت مشترک به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید کردم.

خبر بد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احیای برجام

«رابرت مالی» و وزیر خارجه عمان درباره ایران گفتگو کردند

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی در وین پیشتر اعلام کرده بود که به نتیجه رسیدن مذاکرات حول احیای برجام منوط به اداره سیاسی کشورهای طرف توافق است.

«میخائیل اولیانوف» دوشنبه، با توجه به بهانه تراشی کشورهای غربی، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر آورد: به واقع، هیچ موردی در پاسخ ایران وجود ندارد که بتواند مانعی جدی بر سر رسیدن به توافق باشد. حصول نتیجه در مذاکرات وین منحصراً به خواست سیاسی کشورهای شرکت کننده بستگی دارد.

کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه روز شنبه در بیانیه ای مشترک مدعی شدند که مواضع اخیر جمهوری اسلامی تردیدهای جدی را در مورد قصد این کشور در خصوص بازگشت به توافق هسته ای بوجود آورده است.

تروئیکای اروپایی صرف نظر از بدعهدهای مکرر خود در قبال تعهدات مندرج در برجام این ادعا را مطرح کردند که مواضع اخیر ایران با تعهدات بین‌ المللی این کشور همخوانی ندارد!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.