انتشار یک تصویر تلخ و کنایه‌ آمیز از سوی یک نماینده مجلس

حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین و برخی مشکلات به وجود آمده بهانه‌های خبری برای رسانه‌های معاند به وجود آورده است. غیر از این مسائل اجتماعی و اقتصادی دیگری چون حضور نیروهای کمکی کادر درمان در ایام کرونا یا کیفیت ساخت خودروهای داخلی مواردی بودند که در توئیت‌های امروز نمایندگان مجلس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: انقلاب گوگوش را نجات داد!

بهروز محبّی نجم آبادی ، ‌‌‌‌نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتشار هشتگ اربعین در توئیتر خود نوشت: «درک حماسه راهپیمایی اربعین برای عده زیادی از تحلیلگران لیبرال غیر ممکن است. آنها نه از مغناطیس کربلا و شور حسینی چیزی می‌فهمند و نه از عشق الهیِ عموم مردم به اهل بیت، که در جانهایشان رسوخ کرده است، فهمی دارند. نمایش خالصانه‌ای است که بوسیله امّتی عاشق در تاریخ ماندگار می‌شود.»

 

علی بابایی کارنامی ، ‌‌نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی هم به وعده‌های مرتبط با کادر درمانی و نیروهای طرحی حاضر در دوران اوج کرونا اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «وزارت بهداشت قطعا درباره نیروهای طرحی ایام کرونا کم لطفی و کم کاری کرده است. این موضوع را هم در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت، هم در قالب تحقیق و تفحص و هم در قالب سوال از وزیر در کمیسیون اجتماعی در دست پیگیری است.»

حجت‌الاسلام جواد نیک بین ، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس و عضو کمیسیون تحقیق و فرهنگیِ مجلس درباره تعطیلی آپارات گیم و ضرورت حمایت صدا و سیما از بخش‌های خصوصی توئیت کرد و نوشت: «صداوسیما ناظر و حامی بخش خصوصی باشد. با توجه به تعطیلی سرویس ایرانی آپارات گیم؛ با افزایش سرعت گسترش علمIT  همیشه در حال بروزرسانی است و به دلیل فقر قانون و کهنگی آن ازاین علم عقب هستیم. دیگر نمی‌توان با برخورد سلبی با فعالان این اکوسیستم برخورد کرد. باید با قوانین بروز و مدوّن با این علم عمل کنیم.»

 

جلال رشیدی کوچی ، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز با انتشار تصویری جالب از کشتی تندروی رزمی سپاه پاسداران و خودروی ایرانی پراید منتشر کرد و نوشت: «هر دو ساخت ایران، این کجا و آن کجا. یکی، غرورآفرین، امنیت‌آفرین و امیدآفرین. یکی، تحقیرآمیز، مرگ‌آور و مایوس کننده.»

 

مصطفی نخعی ، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی هم افتخارآفرینی ورزشکاران رشته پرورش اندام این شهرستان را سوژه توئیت خود قرار داد و نوشت: «ورزشکاران قهرمان خطه غیور پرور نهبندان؛ افتخار آفرینی پیاپی شما با چهار مدال رنگارنگ در رشته پرورش اندام، نشانه اراده پولادین و گام‌های استوار شماست. به عنوان خادم مردم از شما تشکر می‌کنم و دستانتان را به گرمی می‌فشارم.»

سیدمصطفی میرسلیم ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع برجام و دیپلماسی بین‌المللی ایران پرداخت و در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «هفت سال تزویر و عهدشکنی برجامی کافی است؛ دولت آمریکا نباید گمان کند که از عواقب رفتار غیر مسئولانه‌اش در امان می‌ماند.»

 

علیرضا عباسی ، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم درباره احتمال افزایش قیمت گوشت قرمز هشدار داد. او در این باره اینطور توئیت کرد: «وزارت جهاد کشاورزی در عین تسهیل صادرات دام زنده جهت کمک به دامداران، مراقب تنظیم بازار داخل کشور هم باشد که مصرف کنندگان شاهد گرانی مجدد گوشت نگردند!»

حسن شجاعی ، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اصل نود هم درخواست علنی مردم منطقه از بابت تکمیل جاده شریف آباد را مطرح کرد و در توئیتر خود نوشت: «عدم تکمیل جاده شریف‌آباد نورین مخاطرات فراوانی برای مردم به وجود آورده. قبلا از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کرده بودم و قول تکمیل آن را داده بودند. این بار به نمایندگی از مردم، علنی مطالبه می‌کنم و در صورت عدم تکمیل، برخورد دیگری انجام خواهم داد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.