هر گروه خونی مستعد چه بیماری هایی است؟

یافته های علمی حکایت از نقش موثر عوامل ژنتیکی در ابتلا به بیماری ها دارند. مثلا اینکه شما چه گروه خونی داشته باشید احتمالا ریسک ابتلای تان را به بعضی بیماری ها بیشتر یا کمتر می کند. اتفاقی که حتی در ارتباط با کرونا هم وجود داشت و در سرطان های مختلف این ایمنی سنجی به پژوهش گذاشته شده است.

البته به دلایل مختلف بیرونی احتمال افزایش و سونامی سرطان را در کشورهای مختلف به همراه داشته اما دانشمندان همچنان به عوامل ژنتیک به عنوان یک ریسک فاکتور جدی اعتقاد دارند. آنچه در ادامه می خوانید بخشی از این یافته های علمی ست:

گروه خونی A و ریسک بالاتر سرطان معده

به نظر می‌رسد سرطان معده و گروه خونی A، رابطه صمیمانه‌ای با هم دارند. طبق مطالعات منتشره در ژورنال اپیدمیولوژی سرطان در سال ۲۰۱۵، افرادی با گروه خونی A، ۳۸% بیشتر از افرادی با گروه خونی O در معرض ابتلا به سرطان معده هستند.

گروه‌های خونی غیر از O و ریسک بالاتر ابتلا به سرطان پانکراس

اگرچه افرادی با گروه خونی به غیرA، کمتر در معرض سرطان معده هستند، ولی آنها باید نگران سرطان دیگری، به نام سرطان پانکراس باشند. در مطالعه منتشره در ژورنال اپیدمیولوژی سرطان در سال ۲۰۱۵، محققان دریافتند که همه افراد با گروه خونی به غیر از گروه خونی O، ریسک بالاتری برای ابتلا به سرطان پانکراس دارند و افرادی با گروه خونی B، ۵۹% بیشتر درمعرض ابتلا به این سرطان قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.