درخواست فوری روسیه برای نشست شورای امنیت سازمان ملل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد برگزاری نشست شورای امنیت درباره اوکراین را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد برگزاری نشست شورای امنیت درباره تجهیز اوکراین به تسلیحات از سوی غرب را خواستار گردید.

وی گفت: ما بررسی تهدید حقیقی صلح و امنیت بین المللی به واسطه تجهیز اوکراین به تسلیحات و تجهیزات نظامی از سوی کشورهای خارجی را پیشنهاد می کنیم.

نبنزیا همچنین افزود که روسیه مایل است «ایزومی ناکامیتسو» نماینده امور خلع سلاح دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین نمایندگان جامعه مدنی در این نشست شرکت نمایند.

لازم به ذکر است که با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند، نامید.

به گفته پوتین، روسیه از ۲۴ فوریه (آغاز عملیات نظامی در اوکراین) هیچ چیزی را از دست نداده اما مهمترین دستاوردش تقویت حاکمیت روسیه است. روسیه همیشه از منافع ملی خود دفاع و سیاست مستقلی را پیگیری خواهد کرد و خواهان چنین رویکردی برای شُرکای خود نیز هست.

رئیس‌جمهور روسیه در اشاره به تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا و اروپا علیه مسکو گفت: مهم نیست، چقدر تلاش می‌کنند تا روسیه منزوی شود. انزوای روسیه غیرممکن است. روسیه همچنان توانمندی‌های حمل‌ونقلی خود را گسترش خواهد داد، کافی‌ست تنها نگاهی به نقشه بیاندازند و این حقیقت را متوجه شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.