ماجرای مردی که با نام پسرش کلاهبرداری می‌کرد

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای گذشته، چند نفر مالباخته به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند که برای یافتن آپارتمان با مبلغ اجاره متناسب به سایت دیوار مراجعه و با مشاهده آگهی یک واحد آپارتمان در محدوده بهمنی شهر بوشهر در بستر واتس آپ با فرد آگهی دهنده بصورت پیام و چت کردن، توافق کردیم و سپس مبلغی را به پیشنهاد وی بعنوان بیعانه پرداخت ولی در ادامه دیگر پاسخگوی تماس ما نبوده و متوجه شدیم قربانی کلاهبرداری شده‌ایم که حال از وی شاکی و تقاضای رسیدگی داریم.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر، افزود: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد که مشخصات اولیه متهم مربوط به نوجوانی ۱۵ ساله است که در تحقیقات تکمیلی هویت واقعی متهم اصلی استخراج و نامبرده که پدر این نوجوان بود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل گردید.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات صورت پذیرفته و با مشاهده مستندات گردآوری شده توسط کاراگاهان سایبری، لب به اعتراف گشوده و ضمن پذیرفتن ارتکاب کلاهبرداری‌های مذکور،اظهار داشت که برای اینکه شناسایی نشود از هویت و مشخصات پسر خود استفاده کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه  تمامی وجوه از دست رفته مالباختگان از طریق متهم دستگیر شده به آنها بازگردانده شد و متهم برای تصمیم گیری به مرجع قضایی معرفی شده است بیان کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود تا از صفحات اینستاگرامی نامعتبر تا زمان اطمینان از احراز هویت واقعی ادمین و صحت ادعای وی، خریدی انجام ندهند.

قاسمی تاکید کرد:در هنگام خریدهای اینترنتی از سایت های واسط مثل دیوار، قبل از رویت و دریافت کالا یا خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش پرداخت باید خودداری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.