درخواست ضد روسی زلنسکی از اتحادیه اروپا

رئیس جمهور اوکراین در جدیدترین خواسته خود از اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت فعالیت همه رسانه‌های دولتی روسیه شده است.

زلنسکی که این اظهارات را از طریق ارتباط مجازی در رویداد Forum ۲۰۰۰ در پراگ بیان می‌کرد، همچنین آشکارا خواست تا فعالیت کارمندان رسانه‌های دولتی روسیه در اروپا محدود و ممنوع شود.

زلنسکی گفت: هیچ پروپاگاندای روسی نباید در قلمرو اتحادیه اروپا بماند. حتی یک شبکه تلویزیونی دولتی روسیه نباید اجازه داشته باشد در قلمرو اتحادیه اروپا به کار خود ادامه دهد.

این درخواست رئیس جمهور اوکراین در حالی مطرح شده است که وزارت دفاع روسیه از تلفات سنگین ارتش اوکراین در درگیری‌های دو روز گذشته خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش اوکراین طی چهل هشت ساعت گذشته و در جریان تلاش برای از سرگیری حمله متقابل به منطقه «نیکولایف-کریوی ریه» و مسیرهای دیگر، هزار و ۷۰۰ تن از نیروهای خود را از دست دادند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که در طول دو روز حملات ناموفق به منطقه «نیکولایف-کریوی ریه» و مناطق دیگر نیروهای اوکراینی چهار فروند هواپیمای جنگی را نیز از دست دادند. همچنین ارتش روسیه دو فروند جنگنده سوخ و-۲۵، یک فروند جنگنده سوخ و-۲۴ و یک فروند میگ- ۲۹ را منهدم کرد.

سه بالگرد میگ -۸ ارتش اوکراین نیز در جریان این حملات در این منطقه سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که نیروهای روسی موفق به منهدم کردن ۶۳ تانک اوکراینی، ۵۹ خودروی جنگی پیاده نظام، ۴۸ خودروی جنگی زرهی دیگر، ۱۴ کامیون وانت با مسلسل‌های بزرگ و شدند.

در این بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که تیپ ۵۷ نیروی زمینی اوکراین نیز در نزدیکی روستای سوخوی استاووک شکست خورد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا روز سه‌شنبه هشتم شهریور، در کل ۲۷۸ هواپیما و ۱۴۸ بالگرد، ۱۸۳۷ پهپاد، ۳۷۰ سامانه ضدموشکی، ۴۵۳۹ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۸۲۲ سامانه راکت‌انداز چندمنظوره، ۳۳۵۷ توپخانه و همچنین ۵۱۳۶ خودروی نظامی ارتش اوکراین سرنگون و منهدم شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.