دست و پا زدن نخست وزیر اسرائیل برای سر پوش گذاشتن بر اختلافات سران رژیم صهیونیستی

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با نتانیاهو در سخنانی تلاش کرد که بر شکاف و چند دستگی در بین سران این رژیم درباره پرونده‌های منطقه‌ای سرپوش بگذارد.

یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسبق و رئیس فعلی اپوزیسیون این رژیم دیدار کرد تا وی را در جریان تحولات مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران و تلاش‌های مقامات این رژیم برای سنگ‌اندازی در مسیر این مذاکرات قرار دهد.

دو طرف همچنین درباره برخی پرونده‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تبادل نظر کردند.

لاپید در سخنانی در جریان این نشست در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکاف و چند دستگی در بین سران این رژیم درباره پرونده‌های منطقه‌ای مدعی شد: هیچ اختلاف نظری میان مقامات اسرائیل در مورد مسائل امنیتی وجود ندارد و ما برای حفظ منافع امنیتی خود در برابر کسانی که سعی در صدمه زدن به ما را دارند تلاش خواهیم کرد.

لاپید ادعای یکدست بودن این رژیم را درحالی مطرح کرد که او و نتانیاهو طی روزهای اخیر و در آستانه انتخابات پارلمانی ماه نوامبر این رژیم، یکدیگر را مسئول شکست در مقابل قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی برای رفع تحریم‌ها اعلام کردند.

 یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگاران، به دوران حضور بنیامین نتانیاهو در قدرت در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت که او با سخنرانی خود در کنگره آمریکا مانع از اصلاح برجام به نفع این رژیم شده است.

وی افزود: ما نباید اجازه دهیم شرایط سال ۲۰۱۵ دوباره تکرار شود.

بنیامین نتانیاهو رئیس ائتلاف اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز در واکنش به این اظهارات لاپید بیانیه‌ای صادر و از رویکرد لاپید و بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم در مقابله با توافق احتمالی هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

وی در این بیانیه تصریح کرد: سال گذشته، لاپید و گانتس کاملا میدان مبارزه علیه توافق هسته‌ای ایران را ترک کردند. به مدت ۱۲ سال، ما قاطعانه با این توافق جنگیدیم و حتی باعث خروج آمریکا از آن شدیم.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی افزود: لاپید و گانتس فقط در یکسال حضور در قدرت، اجازه دادند توافقی بین ایران و آمریکا شکل بگیرد که آینده ما را به خطر می‌اندازد.

بیانیه نتانیاهو، واکنش لاپید را در پی داشت و وی در پیامی توئیتری نوشت: تلاش‌های نتانیاهو برای حل معضل ایران فقط جنبه مطبوعاتی دارد.

لاپید تصریح کرد: آسیبی که نتانیاهو در دوره خود به دو موضوع راهبردی برای اسرائیل یعنی برنامه هسته‌ای ایران و روابط با آمریکا زد جدی و عمیق است و ما هنوز در حال ترمیم آن هستیم.

سران رژیم صهیونیستی با اذعان به برخورداری ایران از دانش هسته‌ای و نیز احتمال دستیابی به یک توافق با ایران، بار دیگر در سایه اختلاف‌نظرهای خود به تکاپو افتاده‌اند تا شاید بتوانند بر این روند تاثیر بگذارند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» نوشت:  لاپید قرار است با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل درباره توافق هسته ای ایران گفت و گو کند.

این شبکه همچنین از گفت‌وگوی تلفنی بایدن و لاپید در روزهای آینده خبر داد.

همزمان شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» نیز گزارش داد که لاپید خواستار توضیح رئیس موساد درباره تحقیر آمریکا به خاطر امضای توافق هسته ای احتمالی با ایران شده است؛ امری که نشان از اختلافات داخلی و سردرگمی آنها در زمینه چگونگی برخورد با این پرونده دارد.

دیوید بارنی رئیس موساد پنج شنبه گذشته از آمریکا برای عجله در امضای توافق هسته ای انتقاد کرده و این توافق را مبتنی بر دروغ اعلام کرده بود. او همچنین قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.