بیانیه دفتر نخست وزیر عراق در پی تظاهرات اخیر

نخست‌وزیر عراق جلسات کابینه را لغو کرد و خواستار کمک سید مقتدی صدر برای خروج تظاهرات‌کنندگان از نهادهای دولتی در منطقه خضراء (منطقه سبز) شد.

«مصطفی الکاظمی» نخست ‎وزیر عراق امروز (دوشنبه) در پی حضور طرفداران صدر در کاخ ریاست جمهوری اعلام کرد، جلسات کابینه تا اطلاع ثانوی لغو است.

بر اساس گزارش «بغداد الیوم»، در بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق آمده ، در پی ورود گروهی از تظاهرات‌کنندگان به کاخ ریاست‌جمهوری عراق، الکاظمی به کابینه دستور داد جلسات خود را تا اطلاع ثانوی تعلیق کند.

الکاظمی در بیانیه دیگری اعلام کرد: تحولات خطرناکی مانند یورش تظاهرات‌کنندگان به منطقه سبز و سازمان‌های دولتی که امروز در عراق عزیز ما رخ می‌دهد حاکی از جدی بودن خطرات ناشی از ادامه اختلافات سیاسی و انباشتگی آن دارد.

وی افزود: تأکید می‌کنیم که تعرض تظاهرات‌کنندگان به سازمان‌های دولتی اقدامی مردود و خارج از سیاق قانونی است. ما از جناب سید مقتدی صدر که همواره حامی دولت بوده و بر اعتبار آن و نیز احترام به نیروهای امنیتی تأکید داشته، می‌خواهیم در دعوت از تظاهرات‌کنندگان برای خروج از نهادهای دولتی در منطقه سبز (الخضراء) کمک کند.

الکاظمی ادامه داد، تداوم اختلافات سیاسی تا حدی که به سازمان‌های دولتی آسیب بزند در راستای خدمت به چشم‌اندازهای ملت عراق، آینده و وحدت سرزمینی آن نیست.

وی همچنین هشدار درجه «ج» (بالاترین سطح هشدار) برای عراق صادر کرد.

«حیدر العبادی» رئیس ائتلاف «النصر» عراق نیز به آرامش، خویشتنداری و عدم ورود به فتنه فراخواند. وی همچنین عراقی‌ها را به اتحاد و جلوگیری از تعرض به حقوق خصوصی و عمومی دعوت کرد.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق امروز (دوشنبه/هفتم شهریور) از کناره‌گیری خود از فعالیت سیاسی خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.