پیام هشدار آمیز رئیسی به اسرائیل/ اگر تصمیمی علیه ایران بگیرید، به مرحله اقدام نمی‌رسید

 

 سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشستی که امروز با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشت، در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه برخی مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کردند که با فرض توافق حق اقدام برای علیه اقدامات هسته‌ای خود محفوظ می‌دانند، پاسخ ایران چیست؟ گفت: اقدامات هسته‌ای، صنعت هسته‌ای، داشتن توانایی هسته حق جمهوری اسلامی یاران است و هیچ کس و هیچ مقامی نمی تواند از ما بگیرد.

وی افزود: بارها اعلام کردیم که سلاح هسته‌ای جایی در دکترین هسته‌ای ما ندارد. بارها رهبری اعلام کردند که حرام است. ما نیز در سیاست خارجی اعلام کردیم که جایگاهی در سیاست خارجی ما ندارد.

رئیسی با بیان اینکه دسترسی جمهوری اسلامی ایران به صنعت هسته‌ای در بخش‌های مختلفی که در نمایشگاه اخیری که برقرار شده بود را دیدید که در نفت و انرژی می‌تواند موثر باشد و این حق مسلم ماست، گفت: رژیم صهیونیستی از اول نمی‌خواست ایران به این حق دست یابد اما این دانش در کشور ما بومی شده و نمی‌تواند به هیچ عنوان از ما بگیرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تهدیدات آن‌ها راه به جایی نخواهد برد، اظهار داشت: ترور دانشمندان هسته‌ای برای توقف این کار در کشور بود. بسیاری از خرابکاری‌ها نیز برای این بود که متوقف شویم اما متوقف نشدیم؛ ما را متوقف نخواهند کرد و برای گرفتن این حق قطعی نمی‌توانند بازدارند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بییند که با این تهدیدات آیا مقابل گروه‌های مقاومت در فلسطین می‌تواند دفاع کند؟ دیروز حریف سنگ‌های فلسطینیان نمی‌شدند، امروز حریف نقطه‌های موشک‌زن آن‌ها نمی‌شود. صهیونیست‌ها اطراف خود را بیینند؛ آیا می‌توانند امنیت خود را حفظ کنند؟ صهیونیست‌ها در برابر غزه علی رغم اینکه مردم مظلوم آن در حبس هستند، آیا می‌توانند از خودشان دفاع کنند. صهیونیست‌ها اگر ‌می‌توانند در برابر گروه‌های فلسطینی بایستند، چرا دست به ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی زدند؟ مگر سلیمانی کسی نبود که منطقه را برای مردم منطقه امن کرد؛ چرا او را ترور کردند؟

رئیسی با بیان اینکه صهیونیست‌ها فاصله بین تصمیم و اقدام را ببینند و اگر تصمیم چنین کاری را بگیرند، شاید به اقدام نرسند، تاکید کرد: اصلا ببینند چیزی از آن‌ها باقی می‌ماند که اقدام کنند یا خیر؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.