شبکه اجتماعی ترامپ هنوز نیامده در سراشیبی سقوط!

به گزارش اینسایدر، آینده شبکه مجازی تروث سوشال (Truth Social) دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا نامشخص است و احتمالا سرمایه‌گذاری‌ها در این شبکه مجازی به نتیجه‌ای نرسد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال بررسی معاملات تجاری میان گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) و شرکت SPAK (اسپک) دیجیتال ورلد (Digital World Acquisition Corp) است. همین مساله مایه تردیدهای بسیار جدی نسبت به آینده  پلتفرم اجتماعی ترامپ و ترکیب تجاری آینده این دو شرکت شده است.

اسپک یا شرکت‌های چک سفید، بر عرضه اولیه در بازار بورس متمرکز هستند و برای افزایش سهام یک شرکت هدف ساخته شده‌اند. اصلاح قانون ۴۱۹ کمیسیون بورس و اوراق ‌بهادار آمریکا معروف به  قانون سهام کوچک در سال ۱۹۹۳، موجب تنظیم فعالیت‌های این شرکت شده است. این شرکت‌ها قبل از اصلاح این قانون، اقداماتی غیرقانونی نظیر داغ‌کردن سهام شرکت‌های هدف را انجام می‌دادند.در نهایت این شرکت با شرکت هدف ترکیب تجاری می‌شود.

سهام دیجیتال ورلد از زمان اوج خود در ماه مارس بیش از ۷۵ درصد سقوط داشته و از بالاترین رقم ۹۷.۵۴ دلار به ازای هر سهم به ۲۷.۵۲ دلار  رسیده است. در پرونده اخیر کمیسیون بورس و اوراق ‌بهادار آمریکا، این شرکت گزارش داده است که در نیمه اول سال جاری ۶.۵ میلیون دلار ضرر داشته است.

در گزارشی از واشنگتن پست هم آمده است که شرکت‌های دیگر ترامپ حداقل شش بار اعلام  ورشکستگی کرده‌اند، واقعیتی که دیجیتال ورلد در پرونده‌های اخیر کمیسیون بورس و اوراق ‌بهادار آمریکا به آن اشاره شده است.

از طرفی اسم تجاری شبکه اجتماعی تروث سوشال ترامپ هم دردسرساز شده است. اسم برند این شبکه اجتماعی ترامپ بسیار شبیه به یک برنامه اجتماعی دیگر به نام Vero — True Social  است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.