رفع ابهامات طرح شفافیت قوای سه‌گانه/ ردصلاحیت نشده‌ها می‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند؟

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در خصوص طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی گفت: ما در مرحله قبل ایراداتی به این مصوبه داشتیم و با اصلاحاتی که صورت گرفته چند مورد معدود باقی مانده است.

وی افزود: در خصوص شفافیت مجمع تشخیص و شورای عالی نظارت بر انتخابات اصلاحاتی صورت نگرفته است. همچنین در خصوص مشمولان این قانونی ابهامی را داشتیم و این نکته هنوز وجود دارد که آیا شامل دادگاه‌ها و نهادهای قضایی می‌شود یا نه که هنوز ابهاماتی در این خصوص وجود دارد.

طحان نظیف در خصوص طرح تفکیک وزارت صمت گفت: از ابتدای انقلاب متعدد تفکیک و یا ادغام وزارت خانه ها را داشته و ما فقط بر ضوابط شرعی و قانونی مصوبات اظهار نظر میکنیم.

وی در رابطه با ارایه لایحه جامع انتخابات به مجلس و دلیل کندی بررسی لایحه انتخابات گفت: اصلاح قانون انتخابات مطالبه همیشگی ما بوده است حتی مقام رهبری هم نسبت به ان تاکید داشتند و بعد از تصویب در صحن علنی نسبت به ان اظهار نظر می‌کنیم.

نظیف در رابطه با لحاظ مسایل امنیتی در بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس گفت: شورا مکلف است از ۴ مرجع در خصوص نمایندگان استعلام کند و بر اساس اعلام نظر همان ۴ مرجع اعلام نظر می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص ثبت نام کسانی که پیش از این در انتخابات مجلس صلاحیت آنها تأیید نشده، گفت: ما قائل به دسته بندی سیاسی نیستیم و از همه گرایش های سیاسی در چهارچوب قانون استقبال می کنیم.

در ادامه این نشست سامانه ارتباطات شورای نگهبان توسط سخنگوی شورای نگهبان راه اندازی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.