عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکره‌کنندگان دولت قبل بدون اخذ تضمین کافی زیر بار امضای برجام رفتند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هر قراردادی که ضمانت اجرایی نداشته باشد فاقد اعتبار است، گفت: در زمان امضای برجام هم به همین مساله اشاره کردیم ولی تیم مذاکره کننده وقت از سر غفلت و یا از عمد زیر بار چنین قراردادی رفت.

محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: قطعا داشتن تصمین های لازم و کافی در مذاکرات اهمیت بسیاری دارد و هر قراردادی که ضمانت اجرایی نداشته باشد فاقد اعتبار است، زمانی هم که برجام در حال امضا شدن بودن به همین مساله اشاره و نقدهایی زیادی مطرح کردم ولی  تیم مذاکره کننده وقت از سر غفلت و یا از عمد زیر بار چنین قراردادی رفتند که آثار منفی آن تا مدت زیادی ادامه دار خواهد بود. الان هم معتقد هستم بدون ضمانت اجرایی هیچ قرار دادی نباید امضا شود.

عباس زاده در مورد هماهنگی اروپا و آمریکا گفت: بین آمریکا و اروپا تفاوتی وجود ندارد، اینها با تقسیم کار بین یکدیگر بازی مشخصی را ادامه می دهند و نقش پلیس خوب و بد را بین خود تقسیم کرده اند.

وی با بیان اینکه می‌خواهند ما را در چارچوب برجام و مذاکره نگه دارند و آمریکا همچنان به فشارهایش ادامه می‌دهد، تصریح کرد: اگر در زمین حریف  و با قاعده‌ آنها بازی کنیم خواهیم باخت. من به تغییر میدان و قاعده بازی اعتقاد دارم، تا زمانی که میدان و قاعده را به دست نگیریم نمی توانیم امتیازی به دست بیاوریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آمریکا و اروپا هماهنگ تصمیم می‌گیرند و تقسیم کار کرده‌اند و ما نباید در بازی آنها گرفتار شویم.

وی با بین اینکه دولت فعلی امتیازهای خوبی دارد، ادامه داد: با توجه به منابعی که در کشورمان داریم دستمان باز است و برجام باید در انتهای لیست اولویت هایمان باشد به ویژه اینکه غربی ها می خواهند از مساله سواستفاده و آن را به پاشنه آشیل ما تبدیل کنند، در مقابل ما باید فعالانه با آنها برخورد کنیم نه منفعلانه.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.