واکنش کاخ سفید به تجاوز واشنگتن به سوریه

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تجاوز واشنگتن به سوریه را توجیه کرد و مدعی شد کشورش به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی در توجیه تجاوز کشورش به سوریه مدعی شد هدف حملات اخیر، انبارهای مهمات و زیر ساخت های نظامی بوده است.

وی در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن در عین حال ادعا کرد: همچون گذشته، آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست.

یک مقام پنتاگون ارشد پنتاگون نیز که نامش بیان نشده است، در گفتگو با خبرنگاران در توجیه این تجاوز مدعی شد، آمریکا در دفاع از کارکنان خود هیچ تردیدی نخواهد داشت.

همچنین یک سخنگوی نظامی آمریکا اعلام کرد: هشت جنگنده ، چهار فروند هواپیمای اف ۱۶ و چهار فروند هواپیمای اف ای ۱۵ آمریکایی، ۹ هدف در سوریه را بمباران کردند.

وی مدعی شد:هیچ خبری مبنی بر تلفات در میان غیر نظامیان گزارش نشده است.

در پی  تجاوز واشنگتن به سوریه، منابع خبری از حمله به دو پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر و همچنین پایگاه ارتش تروریستی این کشور در میدان گازی کونیکو در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا ، کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، خبر داد که پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

صابرین نیوز گزارش داد که صدای شدید چند انفجار، پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در خط مرزی سوریه و عراق را به لرزه در آورده است.

این منبع خبری همچنین گزارش داد که پایگاه ارتش آمریکا در میدان العمر با ۵ راکت هدف حمله قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان ملل متحد در پی تجاوز بامداد چهارشنبه ارتش آمریکا به مردم و زیرساخت‌های سوریه، بر حمایت از تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که سازمان ملل از این حمله اطلاع کامل دارد و نسبت به شرایط ناپایدار منطقه نگران است.

سخنگوی سازمان ملل همچنین طرف های درگیر در سوریه را به خویشتنداری و پرهیز از تشدید شرایط فراخواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.