تشکر یک نماینده مجلس از تیم مذاکره کننده برجام

نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت خواست تا نسبت به تامین اعتبار طرح دارویاری اهتمام ویژه نماید، چراکه اجرای موفق این طرح موثر بوده و می تواند قدم بزرگی در حل بخشی از مشکلات حوزه درمان باشد.

سیدموسی موسوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره کننده برجام، گفت: از آنها می خواهم که با رعایت خطوط قرمز نظام نسبت به احقاق حقوق مردم اهتمام ویژه داشته و تمامی تلاش خود را مبذول دارند.

وی با بیان اینکه فشار اقتصادی بر مردم هر روز بیشتر می شود، یادآور شد: دولت قول داد که قیمت ها را اصلاح نموده و به شهریور ۱۴۰۰ برگرداند و با ایجاد سازوکار تامین کالابرگ بخشی از نیاز مردم را مرتفع سازد، اما علیرغم تلاش های فراوان هنوز نتیجه حاصل نشده است، لذا از دولت می خواهم ضمن برگرداندن قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰، هر چه سریعتر سازوکار طرح کالابرگ را نهایی کند تا از این مسیر حداقل بخشی از فشار اقتصادی بر مردم، التیام یابد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تصریح کرد: با وجود تلاش های فراوان در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی اما هنوز با مشکلات جدی از جمله تامین پزشکان متخصص و تجهیزات بیمارستانی روبرو هستیم، لذا از وزیر بهداشت می خواهیم نسبت به حل مشکل موجود در کشور اقدام عاجل انجام دهند و نسبت به تامین اعتبار طرح دارویاری اهتمام ویژه نماید، چراکه اجرای موفق این طرح موثر بوده و می تواند قدم بزرگی در حل بخشی از مشکلات حوزه درمان باشد.

موسوی افزود: بخشی از نیروهای پیمانی آموزش و پرورش که در قالب طرح مهرآفرین و با طی تمامی مراحل قانونی و برگزاری آزمون جذب شده اند، مشمول طرح رتبه بندی فرهنگیان نشدند، لذا از وزیر آموزش و پرورش می خواهم جهت مشکل این افراد اقدام عاجل نماید.

وی با بیان اینکه روزانه شاهد ترافیک و تصادف منجر به مرگ و جرح در جاده فیروزآباد- جم- عسلویه در سالیان اخیر هستیم، تاکید کرد: افزایش تلفات انسانی جانکاه می طلبد وزارت راه در اسرع وقت نسبت به ترمیم و اصلاح مسیر فعلی و دوبانده کردن این مسیر اقدام کند.

نماینده مردم لامرد در رابطه با مشکلات بی آبی حوزه انتخابیه اش نیز هشدار داد و گفت: از وزیر نیرو می خواهم از هر طریق ممکن نسبت به تامین اعتبار پروژه های آبرسانی حوزه انتخابیه اهتمام ویژه نماید.

موسوی یادآور شد:  در سیل دی ماه ۱۴۰۰ خسارت های زیادی به زیرساخت ها و مردم وارد شد، اما هنوز بخشی از خسارت های ناشی از سیل جبران نشده است که از وزیر کشور می خواهم نسبت به تامین اعتبار جبران خسارت های سیل مذکور اهتمام ویژه داشته باشند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.