طالبان درخواست کمک فوری کرد

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان برای کمک به سیل‌ زدگان در این کشور از جامعه جهانی درخواست کمک کرد.

سیلاب در ولایت‌ های شرقی کشور از جمله لوگر، غزنی و میدان وردک باعث تخریب منازل و زمین‌ های کشاورزی و دام‌ ها شده و شماری کشته و زخمی نیز برجا گذاشته است.

کلیپ‌ های ویدیویی که از سیلاب در شهرستان خوشی ولایت لوگر و شهرستان مالستان ولایت غزنی مشاهده شده است، نشانگر خسارات گسترده در این مناطق است.

امروز نیز دولت موقت طالبان در افغانستان از جامعه جهانی، کشورهای اسلامی و نهادهای خیریه و بشردوستانه بین‌ المللی برای کمک به سیل‌ زدگان اخیر درخواست کمک فوری کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در پیام ویدیویی گفت که سیلاب‌ های اخیر در ولایت‌ های مختلف کشور تعدادی از هموطنانش را کشته و زخمی کرده و نیز خانه‌ های زیادی را ویران کرده است.

سخنگوی طالبان در این خصوص گفت: از جامعه بین المللی به ویژه کشورهای اسلامی، نهادهای خیریه و بشردوستانه می‌ خواهیم تا به خاطر کمک به متضررین سیلاب‌ های اخیر اقدام عاجل نموده و در این مرحله حساس از هیچ گونه کمک و همکاری با آنان دریغ نورزند.

مسئولان وزارت مبارزه با حوادث غیرمترقبه طالبان هم اعلام کردند که پس از باران‌ های شدید روز گذشته در شهر پل‌ علم، مرکز این ولایت و شهرستان های خوشی و محمد آغه، سیلاب پس از عصر دیروز شنبه افزایش یافته است که خسارات مالی زیاد داشته و شماری نیز جانشان را از دست داده‌ اند.

رسانه‌‎ های محلی به نقل از عمر منصور، سخنگوی والی لوگر نیز گزارش دادند که در شهرستان خوشی این ولایت «حدود ۳۰۰۰ خانه ویران و ۲۰۰۰ دام تلف شده و صدها خانواده از مناطق سیل‌ زده به مناطق امن منتقل شده‌ اند.

جمعیت هلال احمر افغانستان می‌ گوید در شهرستان خوشی ولایت لوگر، کارکنان و داوطلبان این نهاد در منطقه، مشغول بیرون کشیدن اجساد و نجات شهروندان گیر افتاده در آب هستند.

هلال احمر افغانستان می‌ گوید در بین خانواده‌ های سیل‌ زدگان کمک هایی را توزیع کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.