بازار دلار تحت کنترل  مذاکرات برجام

روند ریزش قیمت دلار در  یکی دو روز اخیر شدت گرفته است. اسکناس آمریکایی  در تهران و بازار های همسایه به سرعت در حال عقب نشینی است .

نرخ دلار در تهران امروز نزدیک به ۹۰۰  تومان  از ارزش خود را از دست داد. در هرات هم قیمت دلار امروز با بیش از ۸۵۰ تومان کاهش تغییر کانال داد. در سلیمانیه هم نرخ دلار تقریبا ۸۰۰ تومان ریزش کرده بود و یک کانال پایین آمد .

قیمت دلار با سر زمین خورد 

در بازار پشت خطی امشب قیمت دلار با سر زمین خورد . نرخ دلار در تهران امشب در زمان نوشتن این گزارش ۵۵۰ تومان ارزان تر  از قیمت نقدی روز شنبه ۲۹ مرداد ماه معامله شد و از نیمه کانال هم پابین تر رفته  است . 

در هرات هم  نرخ دلار بیش از ۶۰۰ تومان ریزش کرده است. هر برگ اسکناس آمریکایی هم اکنون در معاملات پشت خطی بازار سلیمانیه با بیش از ۷۰۰ تومان کاهش یک کانال  پایین آمده است.

ریزش نرخ حواله درهم در بازار شبانه 

نرخ حواله درهم نیز همچنان در حال ریزش است . قیمت درهم روز شنبه ۲۸۰ تومان کاهش پیدا کرد و در بازار پشت خطی امشب نزدیک به ۱۵۰ تومان  ارزان شده است . 

بازار دلار تحت کنترل  مذاکرات برجام 

در کنار عوامل یاد شده معامله گران در بازار پشت خطی به دنبال برجسته کردن اخبار مثبت برجام هستند . به نظر می رسد برجام در بازار دلار نهایی شده  و سیگنال های برجامی بازار را به شدت تحت کنترل خود در آورده است و  موجب شده  دلار از نفس بیفتد . 

سی ان ان به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکا نقل کرده است که علت نزدیک شدن به توافق هسته ای، صرف نظر ایران از یک تقاضای کلیدی در مذاکرات بوده است.

اولیانوف  گفته  توافق بر سر احیای برجام ممکن است «در چند روز آینده» حاصل شود  این مقام مسول در ادامه اعلام کرده  امیدواریم تا قبل از اول سپتامبر(۱۰ شهریور)، اجماعی برای توافق داشته باشیم.

خبرگزاری الجزیره در گزارشی با عنوان توافق هسته‌ای ایران همراه با حذف تحریم‌های فلج‌کننده "قریب الوقوع" است، نوشت: منابع به الجزیره عربی می‌گویند که به زودی توافقی برای احیای توافق تاریخی که توسط ایالات متحده کنار گذاشته شده بود، اعلام می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.