مذاکرات برجام جنگ اراده‌ها است

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز مذاکرات برجام، جنگ اراده‌هاست و دشمن می‌خواهد اراده خودش را به کشور ما تحمیل کند اما دستگاه دیپلماسی و مردم هوشیار هستند و چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز (۲۸ مرداد) در جمع نمازگزاران بندرعباسی، اظهار کرد: دشمن می‌داند که اراده ملت ایران قوی است و نمی‌تواند موردی را به کشور تحمیل و دیکته کند. دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری، منافع ملت ایران را در نظر گرفته است و به دنبال ضمانت اجرایی تعهدات مذاکره‌کنندگان هستند.

وی پیرامون مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: برجام در حقیقت جنگ اراده‌هاست و دشمن می‌خواهد اراده خود را تحمیل کند اما دستگاه دیپلماسی و مردم هوشیار هستند و چنین اجازه‌ای نمی‌دهند. مذاکره‌ای که ضمانت اجرایی نداشته باشد و منافع ایران را تأمین نکند و یا بعد از امضا، آن را پاره کنند، فایده‌ای ندارد و مردم هم کاری به تبلیغات رسانه‌ای دشمن نداشته باشند و بدانند آنچه به دست خواهد آمد، به نفع کشور است و ایران برای اداره امور خود، معطل برجام نخواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به روز صنعت دفاعی کشور، افزود: یکی از افتخارات کشور دانشمندان متخصص و جوان صنعت دفاعی هستند که با توانایی‌های خود دشمن را غافلگیر کرده‌اند. امروز استکبار و دشمنان به دلیل ظرفیت وتوان بالای دفاعی و نظامی کشور جرئت هیچ کاری ندارند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: برگ‌های برنده قدرت نظامی و دفاعی کشور یکی یکی نشان داده می‌شوند و اکنون در این عرصه ما صادرکننده هستیم. غربی‌ها باهدف اسلام‌ستیزی بیش از ۳۰ سال از سلمان رشدی که نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی بود حمایت کردند و حالا که به سزای اعمالش رسیده می‌گویند خلاف آزادی بیان است. سلمان رشدی به مسلمانان و پیامبر اسلام هتاکی کرد که به مجازات اعمال خود رسید.

عبادی‌زاده در پایان با اشاره به ۳۱ مرداد روز مسجد، خاطرنشان کرد: در اسلام کارکرد مسجد بسیار وسیع است. مسئولان باید علاوه بر بعد عبادی مسجد به بعد سیاسی و حاکمیتی آن نیز توجه کنند و مسجد محلی برای حل مشکلات باشد تا به افزایش کارکرد مسجد کمک شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.