انتقاد نماینده مجلس: چرا نمایندگان باید از مذاکرات بی خبر باشند؟

صباغیان گفت: حق نمایندگان است که بدانند مذاکرات چه مسیری را طی می‌کند و سوال ما آن است که چرا نمایندگان مجلس باید از مذاکرات بی خبر باشند؟ مجلس مگر نباید در رأس امور باشد!؟ الان ما در کجای امور قرار داریم؟

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: ماه هاست مذاکرات برجام در حال انجام است اما متأسفانه مجلس در جریان آن نیست و ما پاسخی نداریم که به مردم درباره مذاکرات ارائه دهیم.

وی بیان کرد: حق نمایندگان است که بدانند مذاکرات چه مسیری را طی می‌کند و سوال ما آن است که چرا نمایندگان مجلس باید از مذاکرات بی خبر باشند؟ مجلس مگر نباید در رأس امور باشد!؟ الان ما در کجای امور قرار داریم؟

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ما از قرارداد ایران و چین و مفاد آن اطلاعی نداریم. خبر نداریم که در مذاکرات قرار است چه امتیازی بدهیم و چه امتیازی بگیریم. مجلس گویا هیچ کاره شده و در حاشیه قرار گرفته است که این وضعیت را قبول نداریم.

صباغیان ضمن انتقاد از گرانی کالاهای اساسی، گفت: لازم است رئیس جمهور، مخبر و محسن رضایی به مجلس بیایند و در مورد مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: اخیراً فقط اعضای هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس با دولتمردان جلسه برگزار کردند و این مسئله برای ما قابل پذیرش نیست و سوال آن است که مگر ما نماینده نیستیم؟

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت، درباره روند مذاکرات گفت: قاعدتاً زمانی که مسئولیتی واگذار می‌شود، تا مرحله‌ای که به نتیجه نرسد، نمی‌توانیم بگوییم که آنان چه گفته اند و ما چه گفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه حق مجلس است که در جریان مذاکرات قرار گیرد، گفت: اگر موضوعی نیاز به تصویب داشته باشد، حتماً اظهار نظر نمایندگان مجلس ملاک عمل قرار می‌گیرد و در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اخیراً یک جلسه‌ای بین دولت و مجلس در یک جمع کوچک تشکیل شد و درباره وضعیت معیشتی مردم بود. ما پیش از برگزاری این جلسه، نکات را خدمت سایر نمایندگان مطرح کردیم و مسئله عجیبی نبود که فقط هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها در آن نشست حضور داشتند. به زودی جلسه دیگری با حضور نمایندگان و دولتمردان تشکیل خواهد شد.

مجلس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.