هشدار وزیر دفاع بلاروس به غرب

به گزارش خبرگزاری تاس، ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس روز سه‌شنبه گفت که این کشور اجازه نمی دهد غرب با استفاده از گروه های مسلح غیرقانونی ایجاد شده در اوکراین، در خاک بلاروس درگیری نظامی به راه بیاندازد.

وی که در دهمین کنفرانس مسکو در مورد امنیت بین المللی سخن می گفت، افزود: اقدامات کشورهای غربی برای تشکیل و آموزش تشکیلات نظامی ملی‌گرا همچون هنگ کالینوفسکی نگران کننده است.

رئیس وزارت دفاع بلاروس تاکید کرد: برای ما، هدف آتی آنها کاملا روشن است، آغاز یک جنگ داخلی در قلمرو کشور ما. جمهوری بلاروس به غرب اجازه نخواهد داد با کمک این گروه های مسلح غیرقانونی، یک درگیری مسلحانه داخلی را در خاک ما آغاز کند.

خرنین یادآور شد که در بوته آزمایش درگیری نظامی اوکراین، آنها (غرب) به تشکیل نیروها برای جنگ علیه بلاروس ادامه می دهند.

وی اضافه کرد که دکترین نظامی بلاروس بر این مساله تاکید دارد که اقدامات کشورهای دیگر که سازمان های افراطی و تروریستی را در قلمروشان برای حمله به جمهوری بلاروس یا به راه انداختن درگیری مسلحانه داخلی در بلاروس آماده می کنند، تهدیدی نظامی برای ما تلقی می شود.

وزیر دفاع بلاروس همچنین گفت که کشورش به این تهدید نظامی با نیروها و راهکارهای موجود از جمله اقدامات پیشگیرانه پاسخ می دهد.  

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چندی پیش گفته بود که سیاست غرب، جهان را به آستانه یک جنگ بزرگ و غیرقابل پیروزی نزدیکتر می کند. رهبر بلاروس تاکید کرد که رخدادهایی که این روزها پیرامون بلاروس و روسیه در حال وقوع است، نیازمند توجه و بررسی شدید است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.