حمله به سلمان رشدی سناریویی برای فشار به ایران است؟

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی در خصوص حمله به سلمان رشدی ضمن تاکید بر اینکه باید منتظر روشن شدن ابعاد مختلف این ماجرا بود، یادآور شد که شاید این اقدام یک سناریو از سوی غربی‌ها برای مظلوم نمایی و افزایش فشار بر ایران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری خاطرنشان کرد: در مورد حمله به سلمان رشدی، باید منتظر بمانیم تا ابعاد بیشتری از این واقعه روشن شود. چرا که در حال حاضر فرضیات مختلف و بعضا متناقضی وجود دارد.

به نقل از روابط عمومی آستان مقدس شاهچراغ(ع)، کلانتری با تاکید بر این‌که یکی از کارهایی که آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی از سالهای گذشته تا به امروز در پیش داشته است این بوده که تفکر انقلاب اسلامی را در نگاه جهانیان مذموم و زشت به تصویر بکشد، افزود: آمریکا به اعتراف خودشان طالبان و القاعده و داعش را به وجود آوردند. چرا اینکار را کردند؟ به این دلیل که یک اسلام جعلی و بدلی را در کنار انقلاب اسلامی به دنیا معرفی کنند تا انقلاب را به عنوان رادیکالیسم اسلامی معرفی کنند و وجهه انقلاب اسلامی را نزد جهانیان مخدوش کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: به همین دلیل این فرضیه می تواند به ذهن بیاید که این حرکت یک سناریوی ساخته شده دست خود غربی ها برای مظلوم‌نمایی و متعاقبا اعمال فشارها بر کشورمان باشد.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همچنین با اشاره به یادداشت میرحسین موسوی، گفت: اینها همه حکایت از یک استحاله صد درصدی دارد. یعنی تبدیل شدن به کسی که نه تنها مقابله با صهیونیسم بین الملل را قبول ندارد بلکه از آن طرفداری علنی هم می کند.

کلانتری در ادامه اضافه کرد: از طرفی شهدای مدافع حرم که در نگاه جهانیان ستاره های درخشان هستند و در کل دنیا اینها را با بهترین الفاظ می ستایند را با الفاظی ناشایست خطاب می‌کند، این حکایت از یک استحاله صددرصدی دارد.

این استاد دانشگاه افزود: این که انسان آنقدر گرفتار خودرایی شود که به چهره بزرگانی همچون شهید همدانی و شهدای مدافع حرم چنگ بیندازد، این علامت یک انحراف فکری عمیق است که امروز دارد خودش را نشان می دهد.

کلانتری خاطرنشان کرد: انتظار می رود آنها که دل در گروه انقلاب و شهدا و سربلندی ایران اسلامی دارند، موضع خودشان را مشخص کنند. چرا که در این مورد، سکوت نوعی همراهی تلقی می شود و باید افرادی که زمانی به صورت صددرصدی از این فرد حمایت کردند و امروز نیز مدعی دلسوزی انقلاب هستند، موضع شفاف بگیرند و مقابله کنند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: البته شخصی مثل میرحسین موسوی هیچ وجهه مثبتی در بین نیروهای مومن انقلاب ندارد و حرفهای این فرد، تاثیری بر افکار مردم انقلابی ما ندارد و تنها می تواند دلخوشی استکبار را به ارمغان بیاورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.