دبیر ستاد امر به معروف: بدحجاب‌ها جریمه نقدی می‌شوند

در همایش ملی عفاف و حجاب که با حضور دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر سه قوه برگزار شد، جعفر صادق منش با اشاره به فلسفه قیام امام حسین در اصلاح و بهبود حکمرانی افزود: عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی یکی از مهمترین جلوه‌های سبک زندگی اداری است.

وی اضافه کرد: در روز ۲۱ تیر دشمن با خطای محاسباتی، تمامی بازیگرانش را به صحنه آورد و هزینه گزافی کرد تا کارزاری به نام حجاب بی حجاب راه بیندازد، ولی به قوه الهی در این کارزار، بر اساس مستندات دقیق شکست خورد.

همچنین در این همایش دبیر ستاد امربه معروف گفت: طرح عفاف و حجاب برای اصلاح وضعیت نابسامان و بلا تکلیف حجاب است و این ستاد با این طرح می‌خواهد گشت ارشاد را از مردم به سوی مسئولان ببرد.

هاشمی گلپایگانی افزود: متاسفانه برخی دستگاه‌ها همچون وزارت گردشگری در بحث تشکیل شورای امر به معروف کم کاری کردند چه برسد به ساماندهی بحث حجاب.

وی تصریح کرد: در دولت انقلابی، وزارت ارشاد انقلابی مجوز اکران فیلمی را می‌دهد که امر به معروف را زیر سوال می‌برد و چند برابر بودجه ستاد، فروش می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف ضمن انتقاد از صدا و سیما گفت: متاسفانه در دهه احیای امر به معروف، صدا و سیما با ستاد همکاری نکرد، حتی فیلم یا کلیپی در این مدت با موضوع امر به معروف درست نکرد.

هاشمی گلپایگانی اضافه کرد: صدا و سیما به جای ساختن فیلم‌هایی با مضامینی همچون امر به معروف اقدام به پخش مجدد فیلم‌هایی مثل مختارنامه و شب دهم می‌کند که تکراری است و مردم را زده کرده است.

وی ادامه داد: در بحث استخدام دستگاه‌های دولتی متاسفانه معلمانی که هیچ گونه آموزشی ندیده اند از مهر امسال وارد مدارس می‌شوند و قرار است بدون هیچگونه آموزشی ۳۰ سال به فرزندان ما آموزش بدهند.

دبیر ستاد امر به معروف تاکید کرد: در طرح عفاف و حجاب ستاد، بدحجاب دیگر مجرم نیست بلکه متخلف است و به جای پرونده سازی و مجازات‌هایی که در قانون آمده است، شخص جریمه نقدی می‌شود.

هاشمی گلپایگانی گفت: ستاد به غیر از بحث حجاب که الان فوریت دارد مباحث دیگر را در زمینه احیای فریضتین پیگیری می‌کند.

همایش ملی عفاف و حجاب پیشران تعالی سازمانی امروز با حضور هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد، صادق منش رئیس قرارگاه ۲۱ تیر و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های سه قوه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.