ورود یک هیات از نمایندگان آمریکایی به تایوان در بحبوحه تنش با چین

به گزارش رویترز، هیاتی از نمایندگان آمریکایی امروز (یکشنبه) وارد تایوان شد و قرار است تا با تسای اینگ ون رییس این جزیره دیدار کند.

سفر این هیات دومین دیدار یک گروه سطح بالای آمریکایی از تایوان در میانه تنش نظامی با همسایه بزرگ این جزیره یعنی چین است.

پکن که با سیاست «چین واحد» خود، تایوان را بخشی از چین می‌داند، برای نشان دادن خشم خود به دلیل سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه جاری میلادی، رزمایش‌های نظامی را در اطراف این جزیره برگزار کرده است.

سفارت آمریکا در تایپه اعلام کرده که ریاست این هیات بر عهده سناتور اد مارکی است و چهار نفر از قانونگذاران آمریکایی وی را همراه می‌کنند. این هیات در چارچوب یک سفر دوره‌ای از کشورهای منطقه اقیانوس هند و آرام به این جزیره سفر کرده‎ اند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان اعلام کرده که این گروه قرار است فردا (دوشنبه ۲۴ مردادماه) با تسای اینگ ون دیدار کند.

در این بیانیه آمده است: در زمانی که چین بدنبال افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان و منطقه با برگزاری رزمایش‌های نظامی خود است، سفر هیاتی از نمایندگان آمریکایی به ریاست سناتور مارکی بار دیگر نشان دهنده «حمایت قاطع» کنگره آمریکا از تایوان است.

براساس بیانیه سفارت آمریکا در تایپه، این هیات قرار است در دیدار با رهبران تایوان، علاوه بر روابط واشنگتن-تایپه، درباره امنیت منطقه‌ای، تجارت و سرمایه‌گذاری، زنجیره تامین جهانی، تغییرات آب و هوایی و دیگر مسائل مهم و مورد علاقه و منافع طرفین رایزنی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.