«نه» قالیباف به رئیسی درباره «لغو» دو مصوبه مجلس در جراحی بزرگ

قالیباف گفت: درخصوص قیمت ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ و هیچ مصوبه ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، تصمیم گیری نشده است و این موضوع روشن و مشخص است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درخصوص قیمت‌ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ و هیچ مصوبه‌ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، وجود نداشته است.

شهباز حسن پور بیگلری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس مجلس موظف است آخرین وضعیت کشور را به اطلاع نمایندگان برساند، هم در بحث برجام مطالبی شنیده می شوند که نمایندگان از جزئیات آن مطلع نیستند و هم در وضعیت اقتصادی و شرایط روز کشور مطالباتی وجود دارد که شما باید پاسخگو باشید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم افزود: جناب آقای قالیباف، شما مرد میدان و نیروی جهادی هستید، براساس مصوبه مجلس قرار است قیمت هایی که به دست مردم و دهک های پایین می رسد، براساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد، اما امروز قیمت ها به حدی افزایش یافته و لجام گسیخته است که ما از طرح آن شرم داریم و هر جا سخنگوی دولت از پاسخگویی کم می آورد، مشکل را به گردن مصوبه مجلس می اندازد، اما این سوال مطرح است که کدام مصوبه مجلس اجرا شده است.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما را به خدا بفرمایید آیا مجلس براساس گفته امامین انقلاب هنوز در رأس امور است یا نه و اگر در رأس امور است مصوبات نشست سران قوا چرا خلاف مصوبات مجلس است. ما شنیده ایم در بحث قیمت ها قرار است در جلسه سران تصمیم گیری شود، اما باید این در مجلس تصمیم گیری شود، چرا که ما پاسخگوی مردم هستیم و در تمام روز در بین آنها هستیم.

قالیباف: مصوبه‌ای برای لغو قانون ارائه کالابرگ و بازگشت قیمت‌ها به شهریور 1400 وجود ندارد

 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کرمان گفت: بعضی از مصوبات دولت به استان کرمان دقیقا خلاف قانون بود و آیا چه کسی باید از قانون غیر از هیات رئیسه مجلس و نمایندگان پاسداری کند.

وی با انتقاد از عدم اختصاص بودجه به بحث های عمرانی گفت: تا به امروز یک ریال به بخش عمرانی اختصاص داده نشده است، همچنین بانک ها قفل شده و ریالی به مردم پرداخت نمی شود. همینطور آیا وام بنیاد مسکن هم باید با بقیه کارها گره بخورد و یک وام ۲۰۰ میلونی نیز انجام نمی شود. ضمن تشکر از رئیس بانک مرکزی که گفته اند حق ندارند بانک ها پیش پرداخت ۲۰ درصدی دریافت کنند، اما همانطور که گفته شد مردم از دریافت وام عاجز هستند و استدعا دارم شما روشن و واضح نظر خود را بفرمایید.

در پاسخ به این تذکر، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درخصوص قیمت ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ و هیچ مصوبه ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، تصمیم گیری نشده است و این موضوع روشن و مشخص است. همچنین در رابطه با موافقت نامه ها نیز سازمان برنامه گزارش داده اند که این موافقت نامه ها امضا شده و ۱۲ همت هم به استان ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شد و باید پیگیری شود تا بقیه امور نیز پیش برود.

وی افزود: البته قبول داریم که هر سال این بخش اول تنخواه نقدی پرداخت می شد، اما امسال به صورت اوراق بوده که البته دولت مشکلات خود را دارد، اما بهرحال حتما ما از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه توضیحات نسبت به این موضوعات مرتبط با موافقت نامه ها و سایر بحث ها به صحن مجلس دعوت خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.