نمایندگان پارلمان لیبی سفیر انگلیس را تهدید کردند

دخالت‌های سفیر انگلیس در امور داخلی لیبی، صدای نمایندگان پارلمان این کشور را درآورده و آنها تهدید به اخراج سفیر کردند.

 ۵۳ نماینده پارلمان لیبی با امضای طوماری تهدید به اخراج «کارولین هورندال» سفیر انگلیس از کشورشان کردند.

آن‌ها تأکید کردند که اظهارات سفیر انگلیس مبنی بر تعامل با دولت وحدت ملی و بی‌توجهی به تصمیمات مجلس نمایندگان در خصوص سلب اعتماد از این دولت و ضرورت تشکیل دولت دیگر، دخالتی آشکار در امور داخلی لیبی است.

نمایندگان پارلمان لیبی گفتند که این اظهارات سفیر انگلیس بیانگر جانبداری آن از یک طرف و تحمیل واقعیت‌های ساختگی با استفاده از زور، مخالفت با احترام به تصمیمات نهاد ملی و دخالت در امور داخلی است.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، نمایندگان پارلمان لیبی همچنین هشدار دادند که در صورت استمرار بی‌احترامی سفیر انگلیس به حاکمیت لیبی، بزودی اعلام خواهد شد که وی عنصر نامطلوبی در لیبی است و اقدامات بیشتری نیز علیه تمامی کسانی که از حد و مرز مأموریت‌های دیپلماتیک سفرا و فرستادگان عبور کند، اتخاذ خواهد شد.

سفیر انگلیس در لیبی گفته بود که موضع کشورش در خصوص لیبی روشن است و آن تعامل با دولت وحدت ملی است که تحت نظارت سازمان ملل برای برگزاری انتخابات، تشکیل شده است.

مجلس نمایندگان طبرق (شرق لیبی) اوایل مارس گذشته با تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری «فتحی پاشاغا» موافقت کرد اما «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی با واگذاری قدرت مخالفت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.