آمریکایی‌ها از خواسته‌های خود کوتاه آمدند/ برجام امضا می‌شود

گمانه زنی ها درباره سرنوشت برجام به اوج خود رسیده است. مخالفان برجام آرزوی مرگ هرچه سریعتر آن را دارند، در مقابل موافقانش با اشاره به کدهای خبری اخیر معتقدند «دولت سیدابراهیم رئیسی برای سرپا ماندن و سامان دادن به اوضاع کشور چاره ای جز پذیرش احیای برجام ندارد بنابراین از تنها گزینه باقی مانده روی میز استقبال خواهد کرد.»

ابوالفضل حسن بیگی درباره سرنوشت برجام گفت: متأسفانه دشمنان ایران بسیار زیرک‌ و دوستان ما بسیار ساده هستند. بعد بیش از ۱۳ سال مذاکره هسته ای بالاخره توافقی به نام برجام حاصل شد اما چند سالی بیشتر دوام نداشت چون ترامپ از آن خارج شد و این مسئله مشکلات عدیده ای را به وجود آورد.

در اکوایران ببینید : اثر متفاوت مذاکرات بر ۴ بازار

مناقشه آخر در مذاکرات برجام/اروپا منتظر مصالحه ایران-آمریکا

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در سایه تحریم افزود: امروز با جهان چندقطبی مواجهیم. ایران عضو پیمان شانگهای شده است و علاوه بر افزایش فروش نفت، بیش از یک میلیون بشکه نفت خود را تبدیل به فرآورده می کند و به سایر کشورها به ویژه همسایگان می فروشد. این اتفاقات شمشیر جو بایدن برای ادامه اعمال تحریم های ضدایرانی را کُند کرده است و او می داند اصرار بر اعمال فشار حداکثری دیگر تأثیری بر معادلات داخلی ایران ندارد.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی ایران ادامه داد: آمریکایی ها وقتی این واقعیت را می بینند، حاضر شدند با گرفتن حداقل امتیاز احیای برجام را بپذیرند. در مجموع آنچه من اطلاع دارم، ایستادگی و مقاومت ملت ایران جواب داد و آمریکایی‌ها بالاخره از خواسته های گذشته خود کوتاه آمدند، به همین دلیل در بندهای مختلف طرفین خوشبختانه به جمع بندی رسیدند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب به مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم افزود: دولت موظف است به این موضوع توجه کند. معتقدم امروز دولت از یک طرف تحت فشار افکارعمومی و مجلس است و از سوی دیگر می داند که باید عملکردش با آنچه در انتخابات وعده داده همخوانی داشته باشد، لذا وقتی آمریکایی ها از خطوط قرمز ایران در مذاکرات عقب نشینی کردند، به نظر می رسد برجام امضا شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: البته آنها که امروز می گویند «تصمیم احیای برجام دست آقای رئیسی است» می خواهند با ایجاد عملیات روانی توقعاتی را در جامعه ایجاد کنند، این موضوع می تواند به بایدن برای گرفتن امتیازات جدید دستاویز بدهد بنابراین سیاسیون و رسانه ها باید به این موضوع توجه کنند و توپ را به زمین دولت آمریکا بیاندازند، نه آنکه دولت آقای رئیسی را تحت فشار قرار بدهند.


بیشتر بخوانید : 

عکسی از یک بقال گیلانی در زمان ناصرالدین شاه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.