بهترین ترفندهای مفید برای مراقبت از کابینت

همه ما نیاز داریم که از کابینت ‌های آشپزخانه نگهداری کنیم تا هم طول عمر آن افزایش پیدا کند و هم این که ظاهر زیباتر و شیک تری داشته باشد. بهتر است کمی زمان بگذارید و حتماً به فکر مراقبت از کابینت هایتان باشید؛ البته مراقبت و نگهداری از کابینت یا تمیز کردن آن نیز نیازمند دانستن نکاتی است که در این قسمت آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا دچار اشتباه نشوید.

بهترین زمان را برای تمیز کردن کابینت ها انتخاب کنید

برای این که یک روتین دقیق برای تمیز کردن داشته باشید، حتما باید برنامه ‌ریزی کنید. بهترین زمان برای تمیز کردن کابینت ها وقتی است که مقدار کمی گرد و غبار و آلودگی روی آن ها جمع شده است‌ و در نتیجه شما خیلی راحت می توانید آلودگی ها را از روی آن پاک سازی کنید؛ قبل از این که کارتان سخت شود. پس حتما برای این کار زمان بگذارید و از طرفی کابینت ها را هم به طور کامل خشک کنید تا مواد شیمیایی روی آن ها چسبنده و سفت نشود.

از ابزار مناسب استفاده کنید

برای این که کابینت ها زیباتر و تمیز تر به نظر برسند، حتما باید از آن ها مراقبت کرد که یک راه مراقبتی، استفاده از ابزار درست است. شما می‌ توانید گاهی اوقات برای بعضی از قسمت ها از جارو برقی استفاده کنید و گرد و خاک روی کابینت را از بین ببرید و در مواقع دیگر یک دستمال تمیز خیس بردارید و روی کابینت ها بکشید.

بسیار مهم است اول جنس کابینت تان را بدانید؛ مثلاً کابینت های چوبی در صورتی که از پاک کننده های خیلی خشن رویشان استفاده شود، آسیب می بینند. صابون های ملایم مخصوص ظروف و سطوح هستند که می توانید آن ها را روی سطوح چوبی هم استفاده کنید.

از قسمت بالا شروع کنید

بسیار مهم است که تمیز کردن کابینت ها را از قسمت بالا شروع کنید و اولین قسمتی باشد که از داخل و خارج، آن را تمیز می کنید؛ حتی اگر مقدار کمی آلودگی روی کابینت های بالایی نشسته، سریعا آن را پاک سازی کنید تا روی کابینت های پایین نریزد.

کابینت ها را برق بیندازید

اگر گرد و غبار کمی روی کابینت ها باشد و شما سریعا آن را تمیز کنید، کابینت‌ها برق می افتند. البته به شرطی که از اسپری پاک کننده خیلی غلیظ استفاده نکنید، زیرا به چوب آسیب وارد می کند. حتماً یک دستمال نرم و پاک کننده ملایم بردارید و قسمت های مختلف کابینت را تمیز کنید. بدون این که خشن رفتار کنید، می توانید کابینت ها را کاملاً برق بیندازید.

مراقب دربِ کابینت باشید

بسیار مهم است که دربِ کابینت را محکم نکوبید که باعث آسیب زیادی به آن می شود؛ مخصوصا اگر کابینت چوبی باشد.

از هر پاک کننده ای استفاده نکنید

بعضی از محصولات پاک کننده عامل آسیب به کابینت هستند که در این قسمت آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد و باید حواستان باشد که هرگز به کار نگیرید:

سفید کننده یا وایتکس

آمونیاک

فرچه فلزی یا پلاستیک

پشم

استیل

اسفنج های زبر

پد شستشو

لاک پاک کن

رقیق کننده رنگ

محصولات با پایه سیلیکون

محصولات با پایه وازلین یا حلال ها

رطوبت و آب را دور نگه دارید

حتماً باید از دستمال مرطوب برای شستن کابینت استفاده کنید؛ اما حواس تان باشد اجازه ندهید کابینت ها مرطوب باقی بمانند و سریعا آن را خشک کنید و از طرفی دستمال تان هم نباید به آب آغشته کنید، بلکه باید رطوبت ملایم داشته باشد که بعد از آن هم سریع خشک شود.

مراقب گرما باشید

حتماً محیط آشپزخانه به خاطر وجود اجاق گاز و مایکروفر گرم می شود؛ بنابراین بهتر است که حواستان بیشتر به کابینت های نزدیک گرما باشد و سعی کنید تا جایی که می توانید به آنها گرما و حرارت نرسانید.

دستگیره ها را فراموش نکنید

هنگام تمیز کردن کابینت، به دستگیره ها هم توجه کنید. اگر لابلا یا زیر دستگیره، به خوبی تمیز نشود؛ می توانید از یک مسواک یا فرچه تمیز استفاده کنید و آن ها را به ماده پاک کننده آغشته کرده و این قسمت ها را هم تمیز کنید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.