سیاستمدار کهنه کار آمریکایی: آمریکا در آستانه جنگ با روسیه است

 «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سابق آمریکا (از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷) در مصاحبه با روزنامه آمریکائی وال‌استریت ژورنال در سخنانی گفت که ایالات متحده در آستانه جنگ با روسیه و چین در مورد مسائلی است که تا حدی خودش آنها را ایجاد کرده است.

این مقام سابق آمریکا در این خصوص ادامه داد: ما در آستانه جنگ با روسیه و چین در مورد مسائلی هستیم که تا حدی، بدون اینکه هیچ تصوری از اینکه چگونه پایان خواهند یافت یا به کجا باید منجر شوند، خودمان ایجاد کرده‌ ایم.

«هنری کیسینجر» در این باره اضافه کرد: تنها کاری که می‌ توان انجام داد تشدید تنش و ایجاد گزینه ها نیست، برای این کار باید نوعی هدف وجود داشته باشد.

وی در ارتباط با اوکراین خاطرنشان کرد که «چیزی مانند فنلاند» که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیست، «بهترین نقش» برای کی‌ یف به شمار می آید.

«کیسینجر» معتقد است که اکنون به دلیل عملیات ویژه‌ ای که توسط روسیه در حال انجام است، به هر شکلی، رسمی یا غیررسمی، با اوکراین باید مانند یکی از اعضای ناتو رفتار شود.

روسیه ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال ۱۴۰۰) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.