هشدار جدی مقام ارشد روسی به آمریکا

رویترز گزارش داد، الکساندر دارچیف رئیس بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه روز شنبه هشدار داد هرگونه تصرف احتمالی دارایی‌های روسیه توسط ایالات متحده روابط دو جانبه مسکو با واشنگتن را به طور کامل از بین خواهد برد.

 

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین کشورهای غربی و آمریکا علاوه بر اعمال تحریم‌های شدید مالی علیه روسیه مقدار قابل توجهی از دارایی‌های این کشور را مسدود کرده اند که گفته می‌شود ارزش آنها به ۶۴۰ میلیارد دلار می‌رسد.

مقامات ارشد غربی از جمله جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده‌اند دارایی‌های مسدود شده روسیه باید برای بازسازی اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

دارچیف در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس روسیه خطاب به مقامات آمریکایی هشدار داد در صورت ادامه توقیف دارایی‌های روسیه پیامدهای ناگواری در روابط بین دو کشور رخ خواهد داد.

به گفته دولت بایدن، ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش همچنین ۳۰ میلیارد دلار دارایی افراد ثروتمند مرتبط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را نیز مسدود کرده‌اند.

یک مقام ارشد در وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته گفته بود این وزارتخانه درصدد گرفتن اختیارات بیشتری از کنگره آمریکا برای مصادره دارایی الیگارش‌های روسیه به عنوان ابزار فشار علیه مسکو است.

دارچیف در مورد وضعیت اوکراین گفت که نفوذ ایالات متحده بر کی‌یف به حدی افزایش یافته است که می‌توان گفت آمریکایی‌ها در حال تبدیل شده به یک طرف مستقیم درگیری با روسیه هستند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.