سرلشکر باقری: میرحسین موسوی جایگاه خودش را نزد مردم خراب کرد

 

مراسم روز خبرنگار با حضور سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس،  سیدمجید هاشمی‌دانا مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس و خبرنگاران حوزه دفاع مقدس روز شنبه برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر باقری با مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خبرنگاران دفاتر خبرگزاری دفاع مقدس در استان‌ها هم به صورت ویدئو کنفرانس سخن گفت.

در این نشست سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخنان سخیف میرحسین موسوی درباره مدافعان حرم و شخص سردار حسین همدانی و بیان نقش خبرنگاران برای تبیین واقعیت‌ها به نسل نو ابراز داشت: باید به نسل نو گفته شود که چرا جوان ما و نیروی ما وارد دفاع از حرم شد. مگر ما برای دفاع از حرم تردید داریم؟ استکبار به صورت رسمی در رسانه‌هایش اعتراف کرد که داعش را ابداع کرد تا سوریه را به تصرف درآورد. می‌دانید اگر این تهدید عملی می‌شد چه اتفاقی در حرم اهل بیت می‌افتاد؟

وی ادامه داد: آن وقت چه اتفاقی برای مسلمانان سوریه و عراق و بعد چه بر سر ایران می‌آمد. همان سه نفر فریب‌خورده که پایشان به تهران افتاد، ‌ چه کردند در حالی که ما با حداقل نفرات و حداقل امکانات برابر این تروریست‌ها ایستادیم. نیروهای ما در سوریه و عراق اندک بود و سردار شهید حسین همدانی و شهید حاج قاسم با بهره‌گیری از سرمایه‌های آن کشورها توانستند ساختار سازمانی داعش را نابود کنند و امنیت حریم اهل بیت تأمین شد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه سخنان میرحسین موسوی ارزش پاسخ‌دهی و بازگو کردن ندارد، بیان داشت: او در برهه‌ای از زمان برای نظام سنگ‌اندازی و چوب لای چرخ کرد و حتی با عبارات سخیف شهیدان را یاد کرد. او با این کارش تنها جایگاه خودش را نزد مردم خراب می‌کند. در چنین شرایطی رسانه‌ها وظیفه دارند واقعیت‌ها را به مردم بازگو کنند.

وی ادامه داد: درباره امنیت کشور، ‌ امنیت مرزها و کارهای بزرگی که اتفاق می‌افتد، اینکه برخی کشورهای مرزی دست‌بردار نیستند و تلاش می‌کنند و با برنامه‌ریزی‌های مختلف، بمب و نفرات انتحاری را به کشور می‌فرستند، اما باز می‌بینید که الحمدلله با حضور نیروهای مسلح، امنیت در کشور برقرار است. این توان و اقتدار نیروهای مسلح، اتفاق کوچکی نیست.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح دستیابی، پیشرفت در زمینه‌های موشکی، پهبادی، فضایی، هوایی و حتی زمینی را در سایه تحریم ظالمانه کشور را یک دستاورد بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: این کارهای کوچکی نیست. این کارها برکاتی است که خدا به ملت ما داده است. در حوزه موشک‌های نقطه‌زن، ایران جزو معدود کشورهایی است که به این فناوری دست یافته است.

وی گفت: درباره آزمایش‌های موشکی، هیچ گاه موشکی به ۱۰ مورد نرسیده و زود به بهره‌برداری رسیده است. این برکتی است که در هیچ جا وجود نداشته و باید واقعیت‌ها برای مردم بازگو شود. این واقعیت‌ها موجب امید، نشاط و حرکت رو به جلوی جوان‌هایمان می‌شود.

سرلشکر باقری یکی دیگر از وظایف رسانه‌های انقلابی را مسلح شدن به دانش بالا، فناوری روزآمد و کسب معنویت بیش‌تر دانست و گفت: در این دوران هیچ گاه شرایط سخت دفاع مقدس را تجربه نکرده و شاید هم نکنیم. در ۶ ماه اول جنگ، عملیات‌های بزرگی با وجود رئیس جمهور خائن شکست خورد و در داخل کشور کوچه به کوچه و خیابان به خیابان میان نیروهای انقلابی و افراد سکولار کشمکش بود. علاوه بر این، ترورها در شهرها افزایش یافت و تحریم‌ها نیز آغاز شده بود. شاید در کل بتوان گفت در چنین شرایطی هیچ امیدی وجود نداشت.  
 
وی افزود: بعد از چند ماه به برکت خون شهدا، عملیات پیروزمندانه‌ شکست حصر آبادان رقم خورد و بعد از آن هم خرمشهر فتح شد که اوج امید، موفقیت، سربلندی و روحیه در کشور احساس شد. آن شرایط را باید برای نسل‌های فعلی تبیین کرد. بنابراین ما روزهای سخت‌تری را دیدیم و تجربه کردیم و خداوند همیشه به ما کمک کرده است.  
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین ضمن گرامیداشت شهدای رسانه بالاخص شهید صارمی خاطرنشان کرد: این خبرنگاران با تقدیم خون خود، این رسالت بزرگ را امضا کردند. حقیقتاً خبرنگاران نقش اساسی در انتشار اخبار جهاد، مقاومت و دفاع مقدس داشته و دارند. تقارن روز خبرنگار امسال با روز عاشورا، تقارن بسیار مهمی است.  
 
وی ادامه داد: واقعیت‌های دفاع مقدس باید تبیین و برای جوانان بازگو شود و با خلاقیت‌هایی که در بیان آن صورت می‌گیرد به نحوی عمل شود تا زمینه پذیرش و عمل به آموزه‌های دفاع مقدس فراهم شود.  
 
سرلشکر باقری با بیان اینکه اگر حضرت زینب (س) در انتشار واقعیت عاشورا اقدام نمی‌کرد، کربلا در کربلا می‌ماند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) واقعیت‌های کربلا را با کمال دقت، بدون تحریف و بدون اغراق بیان کرد. اکنون نیز با ۱۴۰۰ سال از آن زمان، این حرکت حضرت زینب (س) یادگار مانده و تا ابد هم خواهد ماند.  وی ضمن بر شمردن ضرورت حضور رسانه‌های انقلابی جهان اسلام در بعد بین‌المللی تصریح کرد: صاحبان پنج رسانه بزرگ دنیا صهیونیست‌ها هستند که در برهه‌ای از زمان ۹۴ درصد از اخبار دنیا در این رسانه‌ها تولید می‌شد و انتشار می‌یافت. با آمدن اینترنت و ماهواره که خاستگاه آن ارتش آمریکا است، باز هم محتوای اخبار در دست آن‌ها است. بنابراین مسولیت رسانه‌های ما در این زمینه زیاد است.  

در پایان این مراسم به صورت نمادین کارت خبرنگاری سرلشکر محمد باقری از سوی مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اهدا شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.