وزیر دفاع انگلیس دست به اعتراف زد!

دیلی میل گزارش داد، یک سال پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت: می‌ترسم والدین عزادار از خود بپرسند "پس این همه تلاش برای چه بود؟"

دوشنبه نخستین سالروز ورود راحت و بدون مخالفت طالبان به کابل است که جرقه‌ای را برای خروج نیروهای غربی از این کشور جنگ‌زده روشن کرد.

بن والاس در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه دیلی‌میل احساسات خود را اینگونه توصیف کرد که همه چیزهایی که سربازان انگلیسی برای آن جنگیده و جان داده بودند، "در مقال چشمانمان فرو ریخت".

والاس همچنین افشا کرد که می‌ترسد خانواده‌های ۴۵۷ نیروی انگلیسی کشته شده فکر کنند که دختران و پسرانشان جان خود را برای هیچی داده‌اند.

این مصاحبه والاس به مناسبت نخستین سالروز عملیات خروج نیروهای انگلیسی از افغانستان که بزرگ‌ترین عملیات تخلیه نیروهای انگلیسی از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، صورت گرفت.

بیش از یک هزار تن در عملیاتی گسترده برای نجات اتباع انگلیسی و افغان به دنبال روی کار آمدن طالبان در افغانستان شرکت داشتند.

وزیر دفاع انگلیس گفت: ما به خاطر دلایلی درست به افغانستان رفتیم و ۲۰ سال در آنجا ماندیم. ما اقدامات بسیاری در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی، توسعه و آموزش انجام دادیم اما در نهایت شکست خوردیم.

وی افزود: و تاریخ به ما گفت که وقتی غرب افغانستان را ترک کرد، این کشور به حالت قبلی برگشت. ما مردم را پشت سر جا گذاشتیم و افغانستان را تسلیم طالبان کردیم، آن هم به خاطر اینکه غرب دیگر نمی‌خواست در افغانستان بماند. اگر آنها نمی‌خواستند در افغانستان بمانند اصلا چرا به آنجا رفتند؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.