وکیل فائزه رفسنجانی به کما رفت!

 یکی از معروفترین وکلای ایران در پرونده های جنجالی به کما رفت. این خبر را هوشنگ پوربابایی وکیل پایه یک دادگستری به خبرآنلاین داد. به گفته او، غلامعلی ریاحی که از معروفترین وکلای پرونده های سیاسی و مطبوعاتی است در بستر بیماری است و ظاهرا از هفته گذشته به کما رفته است.

ریاحی وکیل پرونده های سیاسی فراوانی از جمله پرونده فائزه هاشمی، مه آفرید خسروی و سعید حجاریان بوده است.

وکیل فائزه رفسنجانی به کما رفت

پوربابایی درباره بیماری این وکیل دادگستری گفت: او از ۴ ماه پیش مشکلاتی در ستون فقرات خود داشت و به واسطه آن بستری شده بود ولی هفته گذشته به علت بیماری سرطان معده، دچار مشکلات جدی شد و به کما رفت.

جامعه رسانه ای کشور خاطرات زیادی از دفاعیات پرشور و حرارت او در دادگاه مطبوعات از انتهای دهه ۷۰ و سالهای میانی دهه ۸۰ در یاد دارند. او وکیل مدیرمسئول روزنامه جامعه، روزنامه بهار، روزنامه ایران در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی و برخی روزنامه هایی بود که در پایان دوران طلایی مطبوعات، به حکم دادستان وقت تهران، سعید مرتضوی توقیف شدند و هرگز نتوانستند دوباره روی گیشه بیایند.

یکی از مهمترین پرونده هایی که ریاحی در آن به عنوان وکیل مدافع حضور داشت، پرونده مه آفرید خسروی معروف به پرونده اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی بود که با فرار محمود خاوری از کشور، بخشهایی از این پرونده همچنان باز مانده است. ریاحی پس از استعفای بهرامی، وکیل اول این پرونده، از سوی متهم انتخاب شد ولی دفاعیات او به جایی نرسید و خسروی به حکم دادگاه انقلاب، اعدام شد.

ریاحی همچنین از اتهامات سیاسی سعید حجاریان بارها دفاع کرد ولی در سال ۸۸ که حجاریان به عنوان متهم امنیتی در دادگاه علنی انقلاب حضور یافت، از وکالت او استعفا داد.

در بین اهالی رسانه که گذرشان به عدلیه و محکمه افتاده، مشهور بود این وکیل تا مدت ها، داوطلبانه و بی انتظار حق الوکاله، وکالت از روزنامه نگاران را به عهده می گیرد و سخت کوشی او برای مطالبه حقوق موکلانش زبانزد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.