کشف مقبره‌ گلادیاتورهای رومی+ تصاویر

انشنت اوریجینز گزارش داد، گروهی از باستان‌شناسان حین کاوش در داخل و اطراف یک آمفی‌تئاتر رومی باستانی، مقبره‌های گلادیاتورهای رومی را کشف کردند.

این اکتشاف در شهر باستانی «آناوارزا» (در منطقه آدانا، ‌ حوالی جنوب ترکیه) صورت گرفته است. این شهر باستانی، سکونتگاه تمدن‌های مختلفی از یونان باستان تا امپراتوری عثمانی را در خود جای داده است.

گروه‌های مختلف باستان‌شناسان در چند سال اخیر مشغول حفاری در آمفی‌تئاتر و این شهر باستانی بوده‌اند. کاوش اخیر در این محوطه به سرپرستی دکتر «گولشن» ‌ از دانشگاه «چوکورا» ‌ انجام شده است. «گولشن» ‌ به خبرگزاری «آناتولی» ‌ گفته است: «به همراه همکارانم مقبره‌های گلادیاتورهای را در بخش جنوبی این محوطه باستان‌شناسی و در نزدیکی آمفی‌تئاتر کشف کردیم. گمان می‌رود گلادیاتورها در این مکان با یکدیگر مبارزه کرده باشند.

 مقبره‌ گلادیاتورهای رومی کشف شد

با این‌که مقبره گلادیاتورهای این شهر باستانی شناسایی شده است، اما هنوز اسکلت‌های این گلادیاتورها کشف نشده است و انتظار می‌رود با ادامه کاوش‌ها در این منطقه اسکلت این افراد نیز کشف شود.

کاوش در این محوطه از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است و محققان از آن زمان تاکنون مجسمه‌های سنگی الهه‌های یونان باستان و چند موزائیک و اثر تاریخی دیگر را کشف کرده‌اند.

 مقبره‌ گلادیاتورهای رومی کشف شد

بنابر گزارش باستان‌شناسان، این شهر باستانی قدیمی‌ترین و نخستین خیابان جهان را در خود جای داده است. این خیابان به طول  ۲۷۰۰ متر و ۳۴ متر عرض ساخته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.