ضربه سنگین روسیه به اوکراین با انهدام این موشک پیشرفته

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این کشور یک انبار مهمات را در نزدیکی شهر «اومان» منهدم کرده است. گزارش‌ها حاکی است این انبار محل نگهداری موشک‌های «هایمارس» و «هویتزر» ساخت آمریکا نگهداری می‌شد، منهدم کردند.

سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری روزانه خود گفت که بیش از ۳۰۰ راکت را در این حمله منهدم کرده است.

کی‌یف از ورود موشک های پیشرفته و دوربرد هایمارس از ایالات متحده به عنوان یک تغییر دهنده احتمالی بازی استقبال کرده است، در حالی که مسکو غرب را متهم کرده که با تسلیح اوکراین باعث تشدید درگیری‌ها شده است.

 بعد از آمار پنتاگون درباره کمک‌های میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، واشنگتن از اختصاص بودجه چند میلیاردی دیگر به این کشور خبر داد.

بر این اساس، دولت آمریکا دوشنبه اعلام کرد  که ۵.۵ میلیارد دلار حمایت نظامی دیگر به اوکراین خواهد فرستاد تا به این کشور کمک کند که با تهاجم روسیه مقابله کند. اداره توسعه بین‌المللی آمریکا با اعلام این خبر گفت که کمک مالی ۴.۵ میلیارد دلاری نیازهای فوری دولت اوکراین از جمله پرداخت‌های حقوق بازنشستگی، رفاه اجتماعی و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تامین می‌کند و کل کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف را به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رساند.

روسیه صدها موشک «هیمارس» و «هویتزر» اوکراین را منهدم کرد

همچنین ببینید : چهار مساله حل نشده در مذاکرات

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.