بازگشت هیأت مذاکره‌کننده ایران تا ساعاتی دیگر به تهران

یک مقام وزارت امور خارجه در مورد این دور از مذاکرات وین: در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تأمین ملاحظات و نگرانی‌های کشورمان برگزار شد. در جریان این گفتگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد.

این مقام وزارت امور خارجه افزود: با توجه به مباحث صورت گرفته طی چهار روز گذشته، امروز انریکه مو را چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد؛ ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتاً این موارد نیازمند بررسی جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد؛

وی با بیان اینکه بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است تصریح کرد: احقاق این حقوق و تأمین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.

این مقام وزارت امور خارجه افزود: با پایان این دور از گفتگوها، هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران ساعاتی دیگر به تهران بازخواهد گشت.

وی تصریح کرد: رایزنی‌ها و تماس‌ها با هماهنگ‌کننده و طرف‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.