جزییات شهادت رزمندگان گردان‌های قدس در درگیری‌های غزه

فرماندهی گردان‌های قدس امروز (دوشنبه ۸ اوت) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیات اخیر در نوار غزه ۱۲ تن از فرماندهان و رزمندگانش به شهادت رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده که این افراد جان خود را در راه ایستادگی در برابر زیاده خواهی صهیونیست‌ها فدا کردند.

در این میان به طور خاص از دو فرمانده ارشد جهاد اسلامی، «تیسیر الجعبری»، فرمانده بخش شمالی گردان‌های قدس، و «خالد منصور» فرمانده بخش جنوبی نیز نام برده شده است.

رأفت الزاملی، سلامه عابد، زیاد المدلل نیز از دیگر فرماندهان گردان‌های قدس هستند که در این عملیات جان خود را از دست داده‌اند.

ارتش اسرائیل عملیات خود را روز جمعه با ترور «تیسیر الجعبری»، فرمانده بخش شمالی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، آغاز کرد. وی در لحظه ترور در منزل مسکونی خود در ساختمانی چند طبقه در غزه حضور داشت.

اخیرا نیز اسرائیل «خالد منصور»، فرمانده بخش جنوبی گردان‌های قدس، را در رفح ترور کرد.

جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به این حملات صدها راکت به سمت مناطق گوناگون اسرائیل شلیک کرد که موجب آسیب دیدن برخی ساختمان‌ها به خصوص در شهرک‌های اطراف نوار غزه و نیز شهر عسقلان شد.

شب گذشته، با وساطت مصر آتش بس میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی از ساعت ۲۳ و ۳۰ به وقت محلی آغاز شد.

به موجب توافق آتش‌بس که شب گذشته متن آن نیز در رسانه‌ها منتشر شد، قرار است مصر برای آزادی «خلیل عواوده»، از سران جنبش جهاد اسلامی که در زندان اسرائیل است، و درمان وی تلاش کند. همچنین مصر متعهد است که برای آزادی بسام سعدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.