خاتمی: دشمنان این نظام یزید و شمر هستند

سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع هیئت‌های عزاداری روستاهای شاندیز که ظهر امروز در موقوفه مرحوم عبداالله رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر نسلی که می‌آید مانند نسل‌های قبلی برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند زیرا این عزاداری تا فرج امام زمان(عج) ادامه دارد.

 

وی افزود: راز و رمز عزاداری امام حسین (علیه السلام) به این دلیل است که پیامش، راهش و مسیرش همیشه باقی است. نهضت امام حسین (علیه السلام) از آغاز تا پایانش الهی بوده و برای همیشه ابدی است و این ابدیت باعث شد که او چراغ دین شود، ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: چون اردوگاه امام حسین (علیه السلام) ابدی است، بنابراین هر اردوگاهی که به اردوگاه ایشان پیوند بخورد ابدی می‌شود، حقیقت این است که انقلاب ما به انقلاب امام حسین (علیه السلام) ضمیمه شده است.

 خاتمی با بیان اینکه آرمان نهضت انقلاب، آرمان سالار شهیدان است، اظهار کرد: نهضت امام حسین (علیه السلام) یک جرقه نبود که تا عصر عاشورا پایان پذیرد.

وی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) وارث انبیاء قبل از خودش است و قیامش تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد، خاطرنشان کرد: جمله «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» روح همه زیارتهای سیدالشهدا است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: آن بیعتی که یاران امام حسین (علیه السلام) در شب عاشورا با آن حضرت کردند مانند بیعت اصحاب امیرالمومنین(ع) در روز غدیر، تا قیامت زنده است.

خاتمی با بیان اینکه امروز بیعت با امام حسین (علیه السلام)، بیعت با نظامی است که پرچم سیدالشهدا را بالا نگه داشته است، افزود: دشمنان این نظام همان یزیدها، شمرها و عمرها است که فقط قیافه ‌شان عوض شده ولی هدفشان همان هدف دنیوی است. با همین هدف آمریکا علیه انقلاب ما شرارت می کند و چون ایران قبل از انقلاب خوان یغما برایشان بوده و زمان انقلاب آن را از دست داده‌اند، حالا می خواهند این کشور را پس بگیرند.

وی گفت: دین به ما می گوید؛ از مظلومان حمایت کنید، اگر ما دست از حمایت برداریم آمریکا دست برنمی دارد، آنها میخواهند اسلام را از این کشور خارج کنند. آنها با دین ما طرف هستند. دشمن می‌خواهد حمایت ما را از پرچم سیدالشهدا کمرنگ کنند اما نمی‌دانند شعار هیهات من الذله با بندبند این جمعیت عجین شده است.

وی اظهار کرد: اردوگاه امام حسین(ع) ماندگار است به همین دلیل است که روز عاشورا کشور ایران یکپارچه عزادار می‌شود و هیچ کاری بجز عزاداری اباعبدالله الحسین نداریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.