آخرین وضعیعت از نزاع خونین اتباع خارجی در رفسنجان

حسین رضایی ضمن تسلیت به مردم نجیب بهرمان، درباره این حادثه می‌گوید: در این حادثه ۱۰ نفر کشته شدند که ۴ نفر آنها ایرانی و ۶ نفر افغان بوده است.

او ادامه می‌دهد: طبق بازرسی‌های که از دوستان قاتل شده، ضارب اعتیاد به مواد مخدر شیشه داشته است و تعادل روحی و روانی نداشته حتی زمان دستگیری تعادل روحی نداشته است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان این مطلب که قاتل در شهرستان انار دستگیر شده است، اظهار کرد: روز گذشته بلافاصله شورای تامین تشکیل و سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در رفسنجان حضور یافت.

به گفته او، در خصوص طرح ساماندهی اتباع بیگانه در شهرستان با استاندار کرمان مذاکراتی صورت گرفته است و در اولویت‌های کاری استان قرار دارد.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا قاتل حزو اتباع مجاز بوده یا غیرمجاز به ایسنا می‌گوید: هنوز درحال بررسی هویت ضارب هستیم و مشخص نیست که جزو اتباع مجاز است یا خیر.

او تاکید می‌کند: قاتل هیچ نزاعی با ایرانی‌ها نداشته است و مقتولین افغان از اقوام ضارب بوده‌اند و علت اینکه چرا چهار نفر ایرانی را کشته مشخص نیست و پس از بازجویی‌ها اطلاعات تکمیلی را گزارش خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان نیز با اشاره به قتل ۱۰ نفر شامل ۶ افغانستانی و ۴ ایرانی توسط یک قاتل تبعه افغانستان در تشریح این خبر افزود: این درگیری در بخش بهرمان از توابع رفسنجان رخ داده است.

او با اشاره به این مطلب که از همان ابتدای دستگیری متهم ، بازپرس ویژه قتل شهرستان رفسنجان در شهرستان انار- فاصله ۵۰ کیلومتری از نوق رفسنجان- حضور داشته است، اظهار کرد: این حادثه عصر روز گذشته اتفاق افتاده است و متهم تحت مصرف روانگردان از نوع شیشه دست به این اقدام مرگبار زده است.

این مقام قضایی اعلام کرد: بلافاصله پس از کسب گزارش این حادثه تلخ دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه صادر و نهایتا قاتل پس از یک عملیات  تعقیب و گریز و هنگامی که خود را در محاصره ماموران پلیس می بیند اقدام به خودزنی می کند و ماموران بلافاصله وی را دستگیر و به بیمارستان شهرستان انار منتقل می کنند

شهسواری ادامه داد: بازجویی های اولیه از متهم  توسط بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی وانقلاب رفسنجان درحال انجام است و دربازجویی های اولیه، متهم مسائل شخصی و اختلافاتی که از قبل باتعدادی از اتباع افغانستانی داشته را انگیزه اصلی این جنایت عنوان کرده است.

او بیان کرد: تمام افرادی که جان خود را در این حادثه از دست داده اند مرد و دربازه سنی جوان و میان سال بوده اند و از افرادی بودند که در محل چاه موتورهای کشاورزی در حال کار بوده اند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان تصریح کرد: شامگاه گذشته جلسه شورای تامین برگزار و اطلاعات تکمیلی در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.