شورای امنیت جلسه اضطراری تشکیل داد/ علت چه بود؟

در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه یک جلسه اضطراری پشت در‌های بسته برای بررسی آخرین تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه برگزار می‌کند.

افرا مهش الحملی، مدیر ارتباطات راهبردی وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جلسه از سوی امارات  به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت به همراه چین، فرانسه، ایرلند و نروژ درخواست شده است.

درپی تجاوز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گروه‌های مقاومت فلسطینی با حملات راکتی و سایبری به این اقدام صهیونیست‌ها پاسخ دادند. گردان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی آغاز عملیات «وحدت میادین» را در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی تأیید کرد.

مسئول دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی تأیید کرد که جنبش جهاد با هماهنگی بقیه گروه‌ها با «شلیک موشک» به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ داده است. وی همچنین از «اجماع ملی فلسطینی‌ها برای مقابله با تجاوز» خبر داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از ابتدای عملیات نظامی از عصر روز جمعه تا صبح امروز، ۵۸۰ فروند موشک و راکت از نوار غزه شلیک شده است.

در آخرین نمونه از حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه، منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی گروهی از شهروندان فلسطینی را در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند که در پی آن شماری مجروح شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.