ارتش بیانیه صادر کرد

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران  به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

متن پیام روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»

۱۷ مرداد، روز خبرنگار،  یادآور اراده عظیم پیام رسانی مردان و زنانی است که در خط مقدم دفاع از مرزهای فکری و فرهنگی بر مدار حق و مبتنی بر واقعیت و حقیقت قلم می زنند و با گزارشگری واقع‌بینانه، صادقانه و شفاف مسیر حق را بر آیندگان روشن می‌کنند.

۱۷ مرداد به یاد شهید محمود صارمی «روز خبرنگار» نامگذاری شده است. شهدای عرصه رسانه و بزرگان این عرصه فراوانند و هر یک چراغ راه خبرنگاران آزاده این مرز و بوم بوده، هستند و خواهند بود. در این میان اما حضرت زینب (س)،  الگویی بی مانند برای حق‌گویی در مقابل ظلم و جور و شقاوت محسوب می‌شوند.

کلام فصیح و روایت دقیق و شیوای شیرزن کربلا بود که پیام قیام سیدالشهدا را از سرزمین کربلا به جهان رساند و ندای مظلومیت حسین (ع) و یاران با وفایشان را جاودانه ساخت و شقاوت اشقیای باطل را برملا کرد.

امروز که جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیمانه رهبر عزیز انقلاب اسلامی( مدظله العالی) در مصافی نابرابر با استکبار جهانی  به عنوان کشوری آزاده و مستقل، الگوی آزادگان جهان محسوب می‌شود، واژگان و کلامِ خبرنگاران و روایتگرانِ زینبی می‌تواند ندای حق و حقیقت را به گوش جهانیان برساند و بر لوح تاریخ ثبت و ضبط کند.

روابط‌عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) که امسال همزمانی روز شهادت آن امام معصوم با روز خبرنگار، معنویت خاصی به این روزبخشیده است و  بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار از جمله خبرنگاران شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن در مسیر اطلاع رسانی اقتدار و توانمندی‌های دفاعی ارتش به شهادت رسیدند، روز خبرنگار را گرامی داشته و با تقدیر از زحمات و خدمات اصحاب رسانه، برای اهالی عرصه قلم و خبر، آرزوی سربلندی و موفقیت در امر خطیر اطلاع‌رسانی  دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.