تصاویری از حضور حامیان جریان صدر در بغداد برای برپایی نمازجمعه

 روزنامه القدس العربی امروز (جمعه) اعلام کرد که هزاران تن از حامیان جریان صدر برای برپایی نماز جمعه به منطقه سبز بغداد رفتند.

مهند الموسوی، خطیب نماز جمعه حامیان صدر در منطقه سبز نیز در سخنانی در خطبه‌های نماز، ملت عراق را به ملحق شدن به تحصن کنندگان این جریان در پارلمان عراق فرا خواند.

وی همچنین از درخواست مقتدی صدر مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام حمایت کرد.

الموسوی در ادامه از عملکرد و سیاست دولت‌های متوالی عراق از سال ۲۰۰۳ تا کنون انتقاد کرد و برخی احزاب و طرف‌ها را به وابستگی به خارج متهم کرد.

شماری از حامیان جریان صدر هفت روز است که در اعتراض به تحولات و بن‌بست سیاسی در کشورشان در ساختمان پارلمان تحصن کرده‌اند.

علی‌رغم گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، اما احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور موفق به توافق برای تعیین رئیس جمهور و نخست‌وزیر نشده‌اند و گزینه انحلال پارلمان تازه تشکیل شده و برگزاری مجدد انتخابات پس از تظاهرات و ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد به عنوان گزینه جدی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی مطرح شده است.

هزاران تن از طرفداران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق عصر دوشنبه تحت عنوان «حمایت از مشروعیت» در بغداد تظاهرات کردند. در مقابل، حامیان جریان صدر در چند استان عراق به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که عراق شنبه شاهد ناآرامی و تظاهرات حامیان جریان صدر در بغداد بود و معترضان با ورود به منطقه سبز بغداد وارد ساختمان پارلمان شدند و همین مسئله منجر به تعویق جلسه پارلمان شد.

در روزهای اخیر بعد از انتخاب محمد شیاع السودانی، از سوی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز صدر) برای نامزدی نخست وزیری عراق، طرفداران مقتدی صدر در مخالفت با این نامزدی به خیابان‌ها آمده‌اند.

حضور هزاران تن از حامیان جریان صدر در منطقه سبز بغداد برای برپایی نماز جمعه

حضور هزاران تن از حامیان جریان صدر در منطقه سبز بغداد برای برپایی نماز جمعه

حضور هزاران تن از حامیان جریان صدر در منطقه سبز بغداد برای برپایی نماز جمعه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.