راهبرد اساسی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها از نگاه امیرعبداللهیان

این نشست با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران کل اقتصادی استان‌های خرما خیز، نمایندگان بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تعاون با موضوع و محوریت بررسی چالش‌های تولید و صادرات خرما از برگزار شد.

پیام حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به این نشست به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام را تسلیت عرض نموده و از تشکیل این گردهمایی در خطّه قهرمان پرور " دشتستان " و سرزمین نخل بسیار خرسندم.

اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است. صادرات غیر نفتی یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به درآمد‌های ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه است. تحریم‌هایی که در وهله نخست جریان درآمدی کشور را نشانه گرفته است.

در این میان بخش کشاورزی کشور، جایگاه و سهم شایانی در اقتصاد ملی ایفا نموده و اقلیم چهار فصل میهن عزیزمان، به حوزه باغبانی برکت و تنوعی مثال زدنی در سطح جهان بخشیده است.

اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی، وجه تمایز محصولات باغبانی کشور بوده و در این میان "خرما" نعمت و محصولی نام آشنا و دیرینه است و سزاوار توجهی مضاعف.

وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازار‌های هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در تقویت زیر ساخت‌های مطلوب، آماده همکاری و مشارکت نزدیک با دست اندر کاران و فعالان این محصول ارزشمند می‌باشد.

در پایان فرصت را مغتنم شمرده از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان این همایش و فعالان عرصه پرورش نخل، تولید و صادرات خرما قدردانی نموده و توفیقات شما عزیزان را در سربلندی و آبادانی این سرزمین قهرمان پرور از خدای متعال مسئلت دارم.

حسین امیر عبداللهیان

وزیر امور خارجه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.