تحریم‌های جدید سوئیس علیه روسیه

اسپوتنیک گزارش داد، سوئیس امروز چهارشنبه هفتمین بسته تحریم های ضد روسیه از جمله ممنوعیت واردات طلا از مسکو را تصویب کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، در ادامه قدامات محدود کننده اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه درگیری ها در اوکراین، سوئیس وارادت، انتقال و خرید محصولات ساخته شده از طلای روسیه را تحریم کرد.

دولت سوئیس در این خصوص ادعا کرد که در هفتمین بسته تحریم های ضد روسیه خود به دلیل تعهد به از بین بردن بحران مواد غذایی و انرژی در جهان، هیچیک از این اقدامات علیه روسیه، محدود کننده معامله محصولات کشاورزی و غذایی با کشورهای ثالث نخواهد بود.

این در حالیست که از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین تا کنون اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم هایی را علیه مسکو به اجرا درآورده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد به منظور «غیر نظامی‌کردن و نازی زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک سران دونباس (در شرق اوکراین)، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌ کند.

منطقه شرق اوکراین روس‌تبار هستند و سال هاست که هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین هستند؛ در اوایل اسفند این مناطق اعلام خودمختاری کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.