اتهام جدید صدراعظم آلمان به روسیه چیست؟

صدر اعظم آلمان چهارشنبه (امروز) روسیه را متهم کرد که از دریافت و نصب توربین های مورد نیاز برای حفظ جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به اروپا خودداری می کند.

در حالیکه خبرگزاری رویترز در روز ۲۶ تیر سالجاری به نقل از روزنامه روسی "کامرسانت" خبر داد که کانادا توربین تعمیر شده خط لوله گاز نورد استریم ۱ را با هواپیما به آلمان فرستاده است امروز خبرگزاری فرانسه به نقل از اولاف شولتس که از شرکت انرژی زیمنس بازدید کرده بود آورده است: شولتس در کنار توربین های تعمیر شده این شرکت ایستاده بود،و با بیان اینکه "این توربین ها در دسترس است و کار می کند. دلیلی وجود ندارد که تحویل آنها به تاخیر بیفتد" روسیه را متهم کرد که از تحویل گرفتن آن خودداری می کند.

صدر اعظم آلمان همچنین افزود: توربین ها همه «تاییدیه های» مورد نیاز را برای صادرات از آلمان به روسیه دریافت کرده اند.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: اپراتورهای خط لوله(ایستگاه کمپرسور پورتووایا) فقط باید بگویند که می خواهند توربین را داشته باشند و اطلاعات گمرکی لازم را برای ارسال آن به روسیه اعلام کنند و پس از آن ارسال این توربین ها کار آسانی است.

پیش از این شرکت گازپروم روسیه، تاخیر در بازگرداندن این توربین ها را که عملیات تعمیر آن در کانادا در حال انجام بود را دلیل کاهش اولیه تحویل گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ ذکر کرده بود.

آلمان که به شدت به گاز روسیه وابسته است، تصمیم برای محدود کردن عرضه گاز را «سیاسی» توصیف کرده است.

بعد از این که گازپروم کار یکی از دو توربین فعال  را به دلیل  «وضعیت فنی موتور» متوقف کرد، تحویل انرژی از طریق خط  زیر دریایی به میزان حدود ۲۰ درصد ظرفیت آن کاهش یافت.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه، آلمان تلاش کرده وابستگی خود به واردات انرژی روسیه را کاهش دهد.

همزمان با تلاش بزرگترین اقتصاد اروپا برای یافتن منابع جایگزین انرژی، شولتس امروز چهارشنبه گفت که با وجودی که از مدتها قبل برنامه ریزی شده بود که استفاده از نیروگاه های هسته ای موقف شوند ، اما فعال نگه داشتن سه نیروگاه هسته ای باقی مانده آلمان «می تواند منطقی باشد».

دولت آلمان گفته است که قبل از تصمیم گیری درباره اجرای این طرح، منتظر نتیجه آزمایش  تست تحمل فشار در شبکه برق ملی خواهد بود.

ادامه استفاده از این نیروگاه ها بحث های داغی را در آلمان برانگیخته  و باعث اختلاف در احزاب ائتلاف شولتس شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.